Designul a devenit tot mai important în lumea iubitorilor de ceasuri de lux. În ciuda faptului că etalonul eleganței și al aerului nobiliar rămâne ceasul cu cadran plin, mulți clienți sent dispuși să plătească sume impresionante pentru piese al căror mecanism este vizibil, fie prin capacul transparent din spate, fie prin așa-numita skeletonizare a cadranului. Deși pare o simplă modificare a designului această schimbare de aspect implică modificări majore ale mecanismului și, de multe ori, o schimbare radicală a modului de asamblare.
Roger Dubuis este unul dintre cei mai cunoscuți ceasornicari pentru care skeletonul este o adevărată artă. Cele trei piese prezentate de manufactura acestuia la Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) 2015 sunt încă o dovadă a geniului din spatele fiecărui nou ceas produs de casa elvețiană. Făcând parte din colecția Excalibur, noile piese poartă „supranumele ” Spider. Pe lângă varianta Spider Skeleton mai există și o interpretare mai complexă purtând numele Spider Double Flying Tourbillon, dar și o versiune dedicată femeilor denumită Crative Skeletons Broceliande.
Un alt artist al skeletoanelor, Parmigiani Fleurier, a prezentat Tonda 1950, un ceas al cărui calibru PF705 este vizibil grație unei interpretări artistice a cadranului. O altă prezență notabilă a fost Piaget Emperador Coussin Tourbillon Skeleton 1270S, declarat cel mai subțire skeleton cu tourbillon. Și Richard Mille a avut un ceas skeleton la SIHH, noul RM 33-01, iar Cartier s-a remarcat cu nu mai puțin de patru ceasuri skeleton dintre cele șapte noutăți cu care s-a prezentat la SIHH. Mai multe detalii despre cavalcada de ceasuri cu skeleton prezentate la SIHH 2015 veți putea găsi în revista TEMPORIS care va apărea la începutul săptămânii viitoare.