Sara Sandmeier (Baume & Mercier): „Eterna teamă a designerului este realizarea unui produs minunat pe care nu îl cumpără nimeni”

Baume-et-Mercier-Sara-Sandmeier-portrait1

Text: Robert Stan

Îmi puteți spune care ditre noutățile prezentate de Baume & Mercier la SIHH sunt cele mai relevante din perspectiva dumneavoastră de designer?

Desigur. Avem aici Classima, Clifton și Hampton. Classima a fost desenat pentru prima dată în 2004. A fost prima mea creație completă la Baume & Mercier de la sosirea în companie, în 2000. Apoi, de la un an la altul, Classima a evoluat. La început era un ceas foarte sobru. Acum, când colecția are mai bine de 10 ani, se simțea nevoia de întărire a liniilor, de întinerire. Am început acest proces în urmă cu trei ani. Atunci am încercat să ne dăm seama ce este emblematic la produs și ce trebuie menținut. Am lucrat tot timpul împreună cu echipa de la marketing și cu cea tehnică. Am ajuns la concluzia că nu e suficient să redesenăm colecția, ci și să o „deschidem” pentru clientela feminină. Classima avea o carcasă de 42 de mm și una de 39 mm. Pe lângă dimensiune a trebuit să ne gândim tot timpul cui se adresează, cine este potențialul cumpărător. Am ajuns la concluzia că dimensiunea de 42 mm este prea mare chiar și pentru un ceas clasic și am început să desenăm totul la o scară mai mică. De asemenea, studiile ne-au arătat că pentru bărbați este nevoie de ceva foarte simplu și funcțional. Așa că am optat pentru o variantă automatică fără complicații. Pe acestea din urmă le-am lăsat în sarcina colecției Clifton. Prcatic, Classima a devenit o colecție „entry” pentru segmentul de lux. Imediat ce am început să lucrăm la partea tehnică am utilizat o imprimantă 3D care ne-a ajutat enorm. În opt ore am avut prima reprezentare a unui ceas Classima cu o carcasă de 40 mm. În trecut – îaintea tehnologiei 3D –  foloseam machete realizate manual care erau gata în cel puțin trei săptămâni. Am decis, de asemenea, că acest ceas rebuie să aibă o brățară de metal pentru prinderea la mână. Tot ca noutate trebuie menționată realizarea colecției în două tonuri: aur roșu și oțel inoxidabil.

Sara Sandmeier2

Credeți că dimensiunea de 40 mm este cea corectă acum?

Da. Sunt convinsă de asta. Nu știu cum vor evolua lucrurile în viitor însă pentru prezent este dimensiunea optimă în cazul Baume & Mercier. Poate îmi spuneți dumneavostră dacă vi se pare o dimensiune corectă.

 Nu îmi pot da eu cu părerea. Chiar dacă opinia mea ar conta, noi, jurnaliștii și publicul, putem doar să cumpărăm sau nu un produs.

Aveți dreptate. Ca designer poți realiza un produs pe care îl consideri minunat, dar pe care nu îl cumpără nimeni. Este eterna teamă a designerului. Câteodată ceasurile pe care le desenez nici nu sunt pe gustul meu. Sunt doar reflectarea ADN-ului unui brand. Totul se face în urma unor studii și implică munca unei echipe întregi formată din designeri, tehnicieni, specialiști în marketing, etc. Designerii care nu pot accepta să realizeze proiecte în acest fel nu se pot angaja în cadrul unei companii. Își fac propriul atelier de design. Eu, de exemplu, am frustrări majore aproape zilnic. Dar înțeleg modalitatea de a face lucrurile în  echipă.

Sara Sandmeier1

Să trecem la Clifton.

Știți, anul acesta sărbătorim aniversarea a 185 de ani a companiei. Asta ne-a făcut să încercăm realizarea unor piese cât se poate de apropiate de ADN-ul mărcii. Clifton este opusul liniei Classima. În acest caz avem o carcasă foarte sofisticată, un mecanism de înaltă calitate și dimensiuni de 43 mm și 45 mm. Rezerva de putere este de opt zile. Deși, în cadrul colecției avem și ediții limitate noi, la Baume & Mercier, nu numerotăm niciodată piesele. Nu știu exact care sunt motivele. Este o problemă decisă de cei de la marketing.

 Nu vă mai întreb de Hampton pentru că am alte întrebări mai importante. Cum ați defini ADN-ul Baume & Mercier?

Este o marcă având o istorie bogată și un potențial enorm. Are un aer clasic, sobru, dar nu plictisitor. Iar din punct de vedere al prețurilor este o marcă abordabilă.

 Ați folosit expersia „entry level luxury”. O puteți defini mai exact?

Cred că prețul unui Classima de la Baume & Mercier nu sperie clienții. Nu face din Baume & Mercier o marcă de neatins. Desigur, nu avem mecanismele fenomenale ale altor case și nici piese împodobite cu pietre prețioase și culori pretențioase, dar ne punem întraga energie în găsirea balanței perfecte între formă și funcționalitate.

Baume-et-Mercier-Sara-Sandmeier-portrait2

Credeți că ideea de a transmite mesajul că Baume & Mercier este o marcă dedicată celor care au prima afacere de succes sau fac primul pas spre zona bogată este una bună?

Mi-e teamă să răspund. Nu este chiar viziunea mea.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322