Gregory Bruttin (Roger Dubuis): Miza pe Skeleton

Roger+Dubuis+SIHH+2014+Day+1+-u3pMdwNOQ5x

Care este istoria ceasurilor skeleton produse de Roger Dubuis?

În 2008 am început cu primul ceas skeleton, în 2009 am lansat Double Tourbillon și în acest an am venit cu Automatic Skeleton. Așa cum observați, a trecut destul de mult timp de la ultimul nostru ceas skeleton. Adevărul este că proiectul Automatic Skeleton l-am început prin 2009, am creat câteva versiuni ale designului, dar ne-am lovit de o problemă estetică. Dacă pui un microrotor într-un skeleton, ajungi să nu vezi celelalte părți ale mecanismului și nu ne-a plăcut, designul nu era armonios. În 2010 am deicis să skeletonizăm microrotorul.

Și de ce n-ați făcut-o de la bun început?

Așa cum știți, la un ceas automatic este nevoie de o mare putere de întoarcere a mecanismului. Dacă skeletonizezi microrotorul, pierzi din greutate și din puterea de întoarcere. Am rezolvat acest lucru prin două procedee. În primul rând am studiat cu mare atenție problemele legate de microrotor, pe ceasuri simple și pe cele cu cronograf așa că am putut remedia o parte din ele. Apoi am ajuns la concluzia că, dacă punem mai multă greutate în microrotorul skeleltonizat, recuperăm o parte din energie. Prin cele două direcții am făcut cumva să avem aceeași rezervă de putere ca în cazul microrotorului plin.

Estetica este foarte importantă pentru Roger Dubuis, iar pentru mecanismul de setare avem o mulțime de mici rotițe, care nu arătau cum ne doream, așa că am modificat mecanismul și am dominat vizual cu una mai mare, plasată în centru.

Care a fost inspirația pentru acest motiv al stelelor?

Inițial am avut un design care semăna cu o roată de bicicletă, dar nu ne-a plăcut, așa că am preferat ceva mai clasic pentru orologerie, o stea care poat fi însă interpretată și ca o pânză de păianjen.

Am văzut și noul Excalibur Spider, care este povestea lui?

În cazul acestui model am vrut să extindem conceptul skeleton de la mecanism către ceasurile mai vechi. Ne-am jucat cu contrastul și efectul 3D. Dacă observați evoluția lui Excalibur, sigur ați remarcat că noul  Double Tourbillon are carcasa de 47 mm. De asemenea, am redus greutatea cu 30 de procente.

Cum ați reușit să reduceți atât de mult greutatea?

Am skeletonizat într-o oarecare măsură și carcasa, nu doar cadranul, avem mai puțin material. Cantitatea de platină a scăzut și avem și părți din aluminiu.

De ce nu și fibră de carbon? Sau kevlar?

Am vrut să începem cu matriale clasice, dar este clar că o putem privi ca pe o bună platformă pentru a explora și alte materiale. Legat de inovații, avem o premieră mondială, diamante montate în cauciuc. Provocarea a fost să le fixăm atât de bine încât să nu se piardă. Și am făcut o mulțime de teste, de șoc, la raze ultraviolete, în apă sărată, etc. Rezultatul este că putem garanta această montură pentru 10 ani de utilizare. Secretul constă în bezelul din titan peste care vine cauciucul și apoi diamantele.

Mr.Gregory-Bruttin

Cum ați rezolvat problema îmbătrânirii cauciucului în timp?

Partea de cauciuc este destul de mică, deformarea este redusă, așadar rezistă foarte bine în timp.

Dacă mergem însă la Patek Philippe, și Roger știe pentru că a lucrat la ei, vor spune că nu fac niciodată așa ceva, pentru că nu pot garanta că această montură în cauciuc va fi intactă și peste 100 de ani. E stilul lor de a pune problema.

Probabil, dar noi nu suntem Patek Philippe și avem propria noastră filosofie legată de inovații. Nu este un risc pe care să ni-l asumăm, facem teste, știm exact cum se va comporta montura noastră.

De ce ați ales numele Spider?

L-am ales pentru că sugerează o legătură între evoluțiile designului ceasurilor skeleton pe care le-am produs.

Știți că există deja un ceas care poartă numele Spider? Este de la Tonino Lamborghini. Sunteți siguri că vreți să-l botezați Spider?

Da, am studiat mărcile înregistrate și patentele pentru acest nume și este ok din toate punctele de vedere.

Văd aici o mulțime de ceasuri skeleton și se pare că reprezintă o tendință pentru perioada următoare. De ce este atât de important skeletonul?

Este cea mai bună soluție pentru a arăta tehnica din interiorul ceasului. Tourbillon-ul arată doar o parte din mecanism, trecerea la skeleton mi s epare o evoluție firească atunci când vrei să arați cât mai mult din interiorul ceasului.

(Articol apărut în numărul 34 – martie 2015 – al revistei TEMPORIS. Pentru articole mai noi vă rugăm să vă abonați. Contact: +40 749 090 912)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322