Alexander Schmiedt (Montblanc): „Împărtășim clienților pasiunea noastră de a face ceasuri”

Alexander Schmiedt - Interviu

Text: Dan Vardie

Ați reușit să îi impresionați pe toți cei prezenți la SIHH. Mulți se întreabă până unde poate merge Montblanc cu această politică agresivă de prețuri.

Întreaga noastră strategie poate fi explicată într-o singură propoziție. „Împărtășim clienților pasiunea noastră de a face ceasuri.” Pare doar un slogan de marketing, dar nu este doar atât. Este ceea ce ne ghidează în tot ce facem. De la modul în care dezvoltăm produsele – pentru că vrem să prezentăm ceasuri interesante din punct de vedere al performanțelor, funcționalității, rafinament, calitate și design -, până la stabilirea prețului. Am reușit să ne plasăm într-un segment de preț care, în lumea noastră, părea să nu existe până acum. Vrem astfel să le permitem tuturor iubitorilor de ceasuri să ajungă la produsul visat.

Pentru a putea să ne plasăm într-o categorie de preț atât de competitivă ne bazăm pe toți angajații noștri. De exemplu, cei care realizează mecanismul și pun la punct complicații cât se poate de interesante sunt apoi solicitați să găsească soluții inteligente pentru a le realiza la costuri cât mai reduse. Și designerii fac, în mare, lucruri similare, găsind soluții performante. Și cei de la suportul tehnic lucrează intens cu furnizorii noștri pentru a găsi cele mai bune soluții pentru a produce eficient ceasurile. De exemplu, o carcasă poate arăta la fel cu o alta din exterior, dar modul în care este realizată poate cea diferențe de preț de 30%-40%.

Montblanc-calibre-mb-r230- interviu.jpg

Aveți o denumire pentru această abordare? Îi putem spune „smart inginiering” sau „smart designing”?

Îi putem spune cum doriți, dar cred că ideea de bază este că dezvoltăm produsul în funcție de ținta propusă. Stabilim nivelul de funcționalitate și marja maximă de preț. Apoi știm exact cât putem investi în mecanism, carcasă, materiale, etc, pentru a ne încadra în preț. Mai trebuie luată în calcul atenția la detalii. Aceasta nu costă mult însă înseamnă enorm pentru cei care apreciază ceasurile.

Această abordare inteligentă, politica agresivă de preț, nu vă cauzează probleme în cadrul grupului Richemont? Cred că ați ridicat câteva sprâncene ale colegilor de grup.

În interiorul grupului Richemont fiecare brand este direct responsabil pentru destinul său. Desigur, există o coordonare generală, însă fiecare produs este prezentat board-ului și explicat din toate punctele de vedere astfel încât să nu existe neînțelegeri. Este posibil ca unii parteneri din grup să se fi încruntat aflând strategia noastră, dar, cum am spus, fiecare este stăpân pe destinul său.

Alexander Schmiedt1 - Interviu

O să pun o întrebare indiscretă: obțineți și profit cu aceste prețuri?

Puteți fi sigur de un lucru. Dacă grupul Richemont ne permite să urmăm această strategie sigur suntem în linie cu așteptările lor. Și au așteptări mari de la noi. Atâta timp cât le susținem aceste așteptări ne sprijină prin toate mijloacele de care dispun. Deci, cu siguranță obținem profit.

Vă întreb pentru că, în multe cazuri, la produse similare cu ale altor mărci, Montblanc are prețuri la jumătate.

Sunt anumite diferențe. Atât în privința tipului de client cât și în cea a modului de realizare a unui ceas.

Acestă nouă abordare în materie de prețuri cât și în domeniul produselor a dus și la o schimbare a strategiei de marketing?

Nu. Când vă spuneam că „împărtășim pasiunea de a face ceasuri” mă refeream inclusiv la strategia de marketing. În jurul acestui concept se învârte totul în cazul nostru. Și încercăm să îl explicăm cu ajutorul ambasadorilor noștri precum Hugh Jackman, Charlotte Casiraghi și alții. De altfel, de curând avem chiar o idee care se cheamă „SIHH vine la tine”. În fiecare boutique al nostru vom crea pentru câteva luni atmosfera standului nostru de la SIHH astfel încât toți clienții, din toate colțurile lumii, să poată vedea ceea ce vedeți cumneavoastră aici.

TEMPORIS Best Bargain 2015 -  Montblanc Heritage Spirit Orbis Terrarum

Aveți în plan o majorare a numărului de ambasadori?

Nu avem astfel de intenții, însă este posibil. Ca ambasador masculin îl avem acum pe Hugh Jackman, iar pentru clientela feminină ne bazăm pe Charlotte Casiraghi, nepoata doamnei Grace Kelly. Pentru Asia lucrăm cu două staruri locale foarte importante.

Dar în materie de asocieri cu alte branduri?

E greu de spus. La nivel local avem tot felul de proiecte, dar nimic spectaculos la nivel mondial.

 

(Articol apărut în numărul 34 – martie 2015 – al revistei TEMPORIS. Pentru articole mai noi vă rugăm să vă abonați. Contact: +40 749 090 912)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.