01 1811x1280 1

O nouă expoziție de ceasuri ! Era nevoie?

TEMPORIS a realizat un interviu in exlcusivitate mondială cu Marc Angebault, Co-Fondatorul noii expoziții „Time to Watches” care se va desfășura in paralel cu Watches & Wonders la sfîrșitul lui martie. Aveți aici cele mai importante detalii…

Marc Angebault are un backgound din lumea publicității. Nu provine din industria orologieră, dar așa cum o spune in interviul in exclusivitate mondială acordat TEMPORIS, „am mulți prieteni în industrie cu care am discutat despre idea de face o nouă expoziție de ceasuri.” Marc admite că ideea i-a venit imediat după dispariția zgomotoasă a lui Baselworld în 2019. „Am realizat atunci că aceste expoziții gigant nu mai pot exista, epoca lor a trecut!” Iar motivul pentru care nu mai este momentul se rezumă la o observație importantă: „Pentru mărcile celebre, Baselworld nu mai era suficient de exclusiv iar pentru mărcile mai mici era prea scump!”

Angebault vorbește despre un „market gap” care i-a permis fondarea lui „Time to Watches”(TTW). „Wotch & Wonders prin apariția lui Rolex, Patek, Chopard, Chanel, etc a urcat foarte sus. Organizatoarea expoziției, FHH a ridicat standardul astfel încât multe companii mai mici să nu mai poată adera. Oricum, inscrierea la WW este doar pe bază de invitație…” Executivul elevețian nu ezită să spună că renașterea Baselworld este sub multe semne de întrebare așa că ideea unei expoziții pentru case orologiere mai mici a fost cât se poate de logică. „Nu spun case orlogiere de rang doi. Noi le numim case orologiere independente, cu mecanisme (adică nu firme IT care produc smartwatches-nn) și creative în haute horlogerie. ”

Conceptul după care a fost creată TTW este simlilară cu Dubai Watch week. „Nu am fost acolo si nici nu ne-am inspirat de acolo. Așa ne-am gândit sa fie, ulterior am descoperit cum era la Dubai.” Mai mult, „este o expoziție pentru public, cu porțile deschise către toată lumea. Este un „exchange content place” în care se pun în contact mediul academic, R & D, designeri, etc. ” In acest sens este aleasă și locația: „HEAD adăpostește singura Universitate care promovează creația în design-ul de ceasuri. Ni s-a părut locul cel mai potrivit.” Dincolo de concept, TTW este organizată pe module de standuri expoziționale standard, astfel încât toată lumea să platească la fel per unit. Angbault nu a dorit să facă o comparație cu prețurile de la WW dar a comparat cu ultimele prețuri publice de la Baselworld si ne-a declarat că este în line cu aceste prețuri- care sunt sensibil mai mici decât cele de la WW.

De ce se suprapune peste perioada de desfășurare a lui WW? Angebault afirmă că a primit o scrisoare de la FHH –organizatoarea WW- cu cc la Rolex – prin care este salutată apariția TTW, fundația organizatoare susținând această inițiativă. Însă nu este în aceiași locație, lucru care va determina o mare problemă pentru cei care vin WW să poată ajunge și la TTW. „Așa este. Vom avea un serviciu de navetă de la Aeroport –chiar lângă Palexpo – care vine la HEAD și apoi închide circuitul la hotelurile de la lac.” Programul TTW este mai lung cu o oră și jumătate față de WW, începe cu o zi mai târziu și se termină cu o zi mai devreme. Aceste detalii sunt vazute ca ajutând la venirea la TTW a cât mai multor vizitatori ai WW. Dar de ce nu s-a putut organiza la Palexpo? Ar fi dispărut toate problemele de logistică. „Nu imi este clar cine – FHH sau grupul Richmont – are o exclusivitate cu Palexpo pe expoziții de ceasuri. Cum TTW este o altă expoziție…”

In acest moment sunt comunicate câteva case orologiere care au confirmat participarea la TTW: Corum, Sinn, MeisterSinger, Louis Erard, Reservoir, Chronoswiss, Raketa, L’Epée 1839, L.Leroy, Mauron Musy, Pierre deRoche, Schwarz Etienne, Perrelet și Pequignet. În timpul interviului, Marc ne-a spus că sunt discuții și cu Bovet – care încă nu a luat o decizie- Greubel Forsey, MB & F și chiar Breitling. „Cu Breitling am avut discuții îndelungate. După două luni au decis să nu participe dar au luat foarte în serios ideea. Cea ce pentru prima noastră ediție este ceva…” Executivul TTW ne-a spus că sunt peste 40 de companii cu care se discută și că este încrezător, cel puțin 20 vor participa în cele din urmă. Cea ce ar putea conduce la cele 50 de case orologiere participante la TTW 2022- „așa cum ne-am propus!” De remarcat că Președintele Comitetului de selecție a participanților la TTW este Manuel Emsch, vechiul nostru prieten, membru marcant al Juriului Temporis Internațional Awards – www.temporis.watch Are potențial această nouă expoziție să aibă succes? Fără să ne antepronunțăm, noi credem că are- tocmai în idea de „market gap” de care vorbește Marc. Va deveni o tradiție? O spune Marc :„Suntem pe o placă tectonică care încă se mișcă. Nu știm când se vor stabiliza lucrurile în domeniul expozițiilor de ceasuri. ” Evident că organizatorii TTW vor ca expoziția lor să devină o tradiție anuală. Și aici timpul ne va răspunde….

Gasiti mai jos interviul integral.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322