Baume & Mercier, partenerul momentelor speciale

Text: Robert Stan

Istoria Baume & Mercier începe în 1830, an în care cei doi frați Baume, Louis-Victor și Célestin decid să deschidă un magazin de ceasuri în Les Bois, orășel din cantonul elvețian Jura. Grație dezvoltării unor produse cu mare priză la public , dotate cu inovații cât se poate de interesante pentru acea vreme, afacerea se dezvoltă rapid, iar boutique-ul Baume devine un punct de interes pentru iubitorii de ceasuri. Fideli motto-ului „aceptăm doar perfecțiunea, fabricăm doar ceasuri de cea mai bună calitate”, frații Baume reușesc să își extindă afacerea la Londra și apoi în toate colțurile imperiului britanic, din India, în Africa și sin Noua Zeelandă în Australia și Singapore. Specializați în dezvoltarea de complicațiicare include calendar, tourbillon și minute repeater, Louis-Victor și Célestin obțin aprecierea specialiștilor primind șapte medalii de aur și câștigând zece Mari Premii la expozițiile din Paris, Melbourne, Zurich, Londra, Amsterdam și Chicago. În 1892, ceasurile Baume câștigă competiția preciziei ceasurilor susținută de Kew Observatory, de lângă Londra.

5 Baume-et-Mercier-world-exhibition-melbourne-1880

Mercier schimbă direcția

În ciuda faptului că Louis-Victor Baume intuise importanța linilor de ceasuri exclusiv feminine încă de la deschiderea biutique-ului din Les Bois, produsele companiei rămân ani buni dedicate bărbaților. Abia în 1918, odată cu cooptarea lui Paul Mercier în companie, noua firmă Baume & Mercier începe să producă ceasuri cu caracteristici feminine. La doar doi ani după obținerea distincției internaționale pentru calitate Poinçon de Genève, printre produsele companiei apar piese dedicate femeilor. Ba mai mult decât atât, în 1940 Baume & Mercier prezintă unul dintre modelele sale cu un succes enorm: Marquise. Acest ceas-bijuterie, încastrat într-o brățară stilată a fost apreciat mai ales pentru aspectul său practic. Îndemnați de acest succes, cei de la Baume & Mercier au lansat an de an o serie de ceasuri exclusiviste și moderne dedicate femeilor. Ideea că ceasurile pentru femei nu trebuie să fie doar reinterpretări la o scară redusă a pieselor masculine ci creații complet diferite a dat roade propulsând compania în topul achizițiilor de astfel de produse.

3 Baume-et-Mercier-Les-Brenets-8

Același Mercier este cel care a indus companiei o cultură corporatistă care dăinuie și astăzi. Unul dintre principalele puncte de cotitură care au transformat o marcă deja cunoscută la nivel mondial într-un producător de renume în industria ceasurilor a fost realizarea primului ceas cu o altă formă decât cea rotundă. A urmat perioada Art Deco în care Baume & Mercier a pus bazele unei linii de ceasuri care a revenit pe buzele tuturor chiar și la ediția din acest an a SIHH. Este vorba despre un ceas rectangular, realizat în 1940, care este considerat strămoșul actualei linii Hampton.

2 Baume-et-Mercier-Les-Brenets-5

În anii `50 – `60, compania a fost continuu în căutarea echilibrului, atât din punct de vedere al designului cât și al funcționalității. Astfel, în acea perioadă au apărut piese cu multe complicații. Apoi a urmat o perioadă de regăsire a identității, de întoarcere la rădăcini, momente care au culminat cu apariția unor noi colecții precum Capeland, Classima și Clifton. Deceniul care a urmat a adus la lumină modelele Galaxie și Stradust pentru ca, în 1973, anticipând schimbările sociale și modificarea comportamentului de achiziție, Baume & Mercier să prezinte Riviera, unul dintre primele ceasuri sport de oțel din lume. Din 1988, compania intră, alături de mărci precum Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre, Lange & Söhne, IWC, Van Cleef & Arpels,  în rândul brandurilor de prestigiu din grupul Richemont.

Mai multe detalii despre istoria Baume&Mercier dar și despre cele mai noi produse ale companiei, precum și un amplu interviu cu Sara Sandmeier, artizanul din spatele noilor colecții Classima, Clifton și Hampton puteți citi în revista TEMPORIS care apare pe 2 martie 2015

1 Baume-et-Mercier-chronometer-tourbillon-1892_1

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322