URWERK prezintă UR-220 All Black

După lansarea din septembrie a colecției UR-220, cu numele de cod Falcon Project, marca independentă de ceasuri elvețiene de lux URWERK a dezvăluit un nou model – UR-220 All Black, care se alătură versiunii inițiale.

Versiunea UR-220 All Black este fabricată din titan și oțel, primul model al URWERK realizat din acest material fiind UR-220. Carcasa sa este construită din 81 de straturi de carbon. Principala diferență dintre cele două versiuni constă în greutatea lor. Ceasul din carbon, deservit de o curea de cauciuc avangardistă, cântărește cu 25% mai puțin decât versiunea All Black, care are o curea de piele tradițională.

Partea din spate a ceasului, găzduiește o caracteristică fără precedent în lumea orologiei – indicatorul de schimb de ulei al URWERK. După o absență de câțiva ani, această caracteristică revine pentru a vă spune de cât timp funcționează mecanismul și când este timpul să lubrifiați și să întrețineți componentele. Față de modelele UR-110, indicatorul de schimb de ulei are parte îmbunătățiri semnificative.

În UR-220, timpul rămas pentru funcționarea mecanismului este afișat pe două indicatoare de 24 de ore. Purtătorul ceasului începe numărătoarea scoțând un știft de blocare și apăsând butonul din spatele ceasului. Când rolele arată că mecanismul funcționează de 39 de luni, este timpul ca ceasul să intre în revizie. Tehnicienii URWERK vor reseta contorul la zero și vor înlocui știftul de blocare.

Felix Baumgartner, cofondatorul URWERK și membru al TEMPORIS Hall of Fame spune despre acest detaliu tehnic că „este mai mult decât un contor numeric. Aceasta este o conexiune suplimentară cu ceasul tău. Indicatorul de schimb de ulei este martorul timpului pe care ceasul l-a petrecut pe încheietura mâinii. Este, de asemenea, o înregistrare vizibilă a energiei pe care ați pus-o în mișcare, înfășurând-o în mod regulat”.

UR-220 adoptă afișajul complicat al orelor de la predecesorul său, artificiu tehnic și stilistic brevetat de URWERK. Orele sunt grupate câte patru pe trei cuburi rotative la capătul brațelor caruselului. La rândul lor, ridică un indicator pentru minute și îl transportă pe arcul de 120 ° al scalei de minute. În minutul 60, indicatorul trece înapoi la zero, pentru a fi preluat până la următoarea oră. Pentru a reduce inerția și a mări viteza, suprafețele indicatorului de minute au fost străpunse, realizând astfel cea mai sofisticată indicație de minute retrograde dintr-un ceas.

Indicația minutelor retrograde depinde de trei realizări inginerești:

– Axa centrală menține mecanismul stabil și funcționează pe rulmenți de rubin. Un arc cilindric ca un arc de păr pentru cronometru acumulează energia necesară pentru a alimenta fly-back-ul.

– Indicatorul neobișnuit de minute este proiectat cu precizie la toleranțe de o sutime de milimetru. Cu o lungime de 22,29 mm, 8,03 mm lățime și 7,3 mm adâncime, cântărește doar 0,302 grame. Construit din aluminiu, contragreutatea sa din bronz asigură o echilibrare perfectă.

– Două lame stelare coaxiale guvernează acțiunea retrogradă. Cuplarea și rotația acestora determină traiectoria indicatorului de minute.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.