Sport și cronometrie

Balancier S

Alianța dintre sport și cronometrie este prezentată de Robert Greubel și Stephen Forsey într-un ceas nou. Ceasul Balancier S bazat pe uniunea dintre sport și cronometrie vine cu o roată mare de echilibru, de mare precizie dispusă înclinat.

Ceasul dispune de o carcasă ușoară din titan, rezistentă la apă pentru adâncimea de 100 de metri, fiind adaptat unui stil de viață activ.

Balancier S

Pentru carcasa ovoidală unică, putem spune, fără se ne hazardăm, ca are geometrie variabilă, in funcție de unghiul sub care cade privirea.

Ceasul pare rotund, când privim normal indicațiile acestuia. Dacă schimbi perspectiva ceasul nea dezvăluie alte forme complexe de formă arcuită accentuată de un cristal de safir curbat.  

Cu noul calibru, „Balancier S”, Greubel Forsey atinge latura sport și cronometrie, împingând limitele tehnice pentru ergonomie, precizie și o arhitectură complexă.

Ceasul reprezintă un nou reper estetic și de performanță, inovație și măiestrie.

Carcasă avangardistă

Balancier S

Robert Greubel și Stephen Forsey au creat mecanisme inovatoare din 2004. Inovația și creativitatea fiind două fire fundamentale țesute în ADN-ul lui Greubel Forsey.

 Pornind cu această expertiză, ei continuă să exploreze noi căi ale arhitecturii carcaselor și integrarea acestora cu construcția mecanismelor.

Anul trecut, 2019, Greubel Forsey a lansat o versiune a ceasului GMT, numită GMT Sport. În GMT Sport debuta o arhitectură complet nouă a carcasei executată din titan ușor, avea o curea de cauciuc, iar ceasul rezista ăn apă la adâncimea de 100 de metri.

Arhitectura carcasei lui GMT Sport avea linii scupturale ce îmbină ergonomia purtării, robustețea și confortul.

Ceasul avea in centrul său un mecanism înclinat, cu turbion, fiind clasificat drept un ceas sport, ce putea fi purtat la ținute casual.

Cu Balancier S, Greubel Forsey se continuă această abordare, evoluând într-o nouă interpretare a carcasei sale unice, care integrează un mecanism complet nou.

Circulară de sus, această carcasă dezvăluie forma unică arcuită ovoidală din alte unghiuri. Carcasa are urechile și cureaua integrate și un bezel finisat satinat. Ea este gravată cu valorile cheie ale lui Greubel Forsey. Noul „Balancier S” vine cu un profil subțire, consolidându-și dinamică sportivă..

Coroana din cauciuc, de la ora 3, și banda de carcasă cu inserții din cauciuc asigură o aderență excelentă și o protecție a ceasului. Cristalul de safir oval, arcuit, urmează curbura carcasei.

Îmbinarea perfectă dintre carcasă și mecanism este accentuată, din punct de vedere tehnic și vizual, de o punte îndrăzneață, dublu arcuită.

Puntea suspendată susține un tren de angrenaje înclinat și indicatoare centrale curbate, pentru ore și minute.

Aceste elemente se integrează și se extind pe roata balansier înclinată, oferind ceasului identitatea sa puternică, și asigurând, de asemenea, performanțele sale cronometrice remarcabile.

Un accent pe cronometrie

Balancier S

La mecanism se evidențiază roata balansier mare, înclinată de la ora 7. Aceasta are o inerție variabilă, și a fost prezentată în premieră, în 2016, iar mai recent putea fi observată în Balancier Contemporain.

Asa cum aminteam mai sus, roata este  susținută de o punte inclinată, având șase șuruburi din aur, pentru controlul inerției, dar și pentru reducerea frecării cu aerul.

Sketch Balancier S

Urmărind mai presus de toate îmbunătățirea cronometriei, GF maximizează spațiul oferit de carcasa arcuită și cristalul de safir, care leagă forma și funcția.

Provocarea cronometriei

În neîncetata lor căutare de precizie și performanță, Robert Greubel și Stephen Forsey au provocat deja cronometria.

Provocarea se manifestă în special prin reinventarea mecanismului turbion cu Tourbillon 24 Secondes, Quadruple Tourbillon și Double Tourbillon 30°. Au ales o nouă abordare aici, bazată pe roata balansier mare, dezvăluită, cum spuneam, în 2016.

Sketch Balancier S

Dezvoltată și realizată în cadrul atelierului Greubel Forsey, roata de echilibru se distinge prin diametrul său supradimensionat, de 12,6 mm, asigurând performanțe excelente de cronometrare.

Cum aminteam înainte, pentru a permite reglarea fină a momentului de inerție, roata de echilibru este prevăzută cu șase șuruburi de reglare, din aur, astfel încât să limiteze frecarea cu aerul.

Dispunere înclinată o premieră de excepție

În acest nou calibru cu înfășurare manuală, cu mai multe brevete în curs, impunătoarea roată balansier Greubel Forsey poate fi văzută pentru prima dată într-o dispunere înclinată.

La un unghi de 30° în raport cu planul orizontal al mecansimului, poziția sa se dovedește a fi o soluție excepțională pentru limitarea erorilor de sincronizare. Aceste erori apar din cauza efectelor gravitației asupra regulatorului (roata de echilibru, arc și evacuare) în poziții stabile. Combinat cu diametrul mare al roții de echilibrare și frecvența de 21.600 de vibrații / oră, acesta oferă ceasului o performanță cronometrică excelentă. În plus roata este, de asemenea, vizibilă în acțiune, datorită arhitecturii unice a mecanismului.

O vitrină a măiestriei excepționale

Cu doi cilindri coaxiali, montați în serie, mecanismul, cu 308 componente, are o rezervă de putere de 72 de ore, indicată pe un sector din cadran aflat la ora 2, și folosind un indicator cu vârf roșu.

Afișajul central al orelor și minutelor, cu indicatoare din oțel lustruite, profilate și deschise, este completat de un indicator mic, pentru secunde.

El este poziționat pe planul înclinat al regulatorului, la ora 8, accentuând profunzimea și relieful acestui nou calibru.

Inovația tehnică și arhitecturală este realizată cu grijă și măiestrie pentru toate componentele mecanismului – indiferent dacă acestea sunt vizibile prin cristalul de safir sau fundalul transparent al carcasei.

Balancier S

Acest know-how tradițional și de neînlocuit este stăpânit în atelierul Greubel Forsey .

Operațiile de răcire, lustruirea bezelului și prelucrarea orificiilor pe bezel, granularea circulară șau rectilinie sunt evidente.

Folosirea titanului pentru placa principală și punți s-a dovedit mult mai dificilă pentru finisarea manuală a indicatoarelor. Astfel crește în continuare provocarea tehnică și estetică pe care o reprezintă acest ceas.

Sketch Balancier S

S pentru sport

Cronometria excepțională a acestei creații Greubel Forsey este combinată cu o carcasă fără echivoc sportivă. Fabricată din titan, forma carcasei crează ușurința și confortul purtării la încheietura mâinii.

Robustețea sa protejează mecanismul, în special roata mare de echilibru, testată în laboratorul Greubel Forsey EWT. Materialul carcasei contribuie decisiv la fiabilitatea și performanțele cronometrice. Cureaua din cauciuc flexibilă și rezistentă întărește dimensiunea sportivă, cu tot confortul unei cleme pliabile din titan.

Sketch Balancier S

 Cu „Balancier S”, Robert Greubel și Stephen Forsey fac un alt pas în explorarea noilor orizonturi pentru sport si cronometrie tehnică și estetică. Rareori un ceas cu caracteristici orientate spre sport afișează o astfel de performanță cronometrică atât de evidentă. Rareori un ceas cu vocație sportivă a prezentat un astfel de grad de măiestrie la mecanism și carcasă. O alianță exclusivă între creativitate și performanță, Art of Invention, este semnată de Greubel Forsey.

Publicat de Florin Oprea la data de 2 September, 2020 12:50 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.