Se închide o eră în istoria Longines și Tissot!

Plecarea lui Walter von Kanel și a lui Francois Thiebaud reprezintă sfârșitul unei epoci la două case orologere de top. Sunt două personalități care au marcat industria orlogeră, au dezvoltat fabulos două brand-uri unanim recunoscute și au adus rezultate financiare substanțiale grupului swatch!

Walter von Kanel - Longines
Walter von Kanel și Dan Vardie

După o carieră legendară care aproape de confundă cu ultimii 50 de ani din istoria Longines- pe care a condus-o din 1988- Walter von Kanel se retrage. La 79 de ani, Walter rămâne un simbol al industriei horolgiere elvețiene. A venit la Longines în 1969 în timpul crizei quartz-ului și a reușit o carieră impresionantă care a ridicat marca Longines pe locul 4 în lume! Potrivit estimărilor Morgan Stanley, în 2019, Longines a avut o cifră de afaceri de 1,65 mld Franci elevețieni și o producție de 2,1 mil de unități.

De-a lungul ultimei decade, Walter von Kanel a acordat numeroase interviuri revistelor TEMPORIS și CAESAR. Cititorii noștri constanți își vor aminti analizale sale profunde, chiar acide uneori, despre infustria orlogieră în general. A știut cum să mențină marca Longines în propriile limite date de ADN-ul mărcii, dar și în limitele de „vecinătate” în grupul swatch unde Longines este poziționat între Tissot și Omega. În ciuda statutului său legendar a rămas fidel mărcii Longines și familiei Hayek, care controlează grupul swatch. A pus întotdeauna pe primul loc ceasurile și marca și nu a acceptat nici un cult al personalității. De altfel, nici măcar acum la retragerea din activitatea executivă, von Kanel nu acceptă nici o petrecere sau activitate care să marcheze momentul. În schimb a acceptat să rămână în poziția de Chairman al mărcii Longines și al Fundației Longines, calități non-executive. În locul său va veni, actualul CEO Rado, Matthias Breschan. La rândul său, acesta va fi înlocuit de Adrian Bosshard, actualul boss al Certina și Union.

Francois Thiebaud - Tissot
Francois Thiebaud

O altă figură legendară, Francois Thiebaud, 74 de ani, se retrage de la conducerea Tissot. Thiebaud are și el o activitate de jumătate de veac în îndustria orologieră fiind Președinte la Tissot din 1996. La rândul său, executivul elvețian a transformat Tissot într-o putere mondială în domeniu, urcând marca pe care a condus-o în primele 7 din lume după cifra de afaceri. Thiebaud a stat de vorbă de mai multe ori cu TEMPORIS iar citiorii noștri fideli își vor aminti preocupările sale legate de destinul industriei în ansamblul ei. Pentru mulți ani, Thiebaud a fost Președintele expozanților elvețieni de la Baselworld, calitate care i-a permis să militeze pentru dezvoltarea accelerată a producției de ceasuri elevețiene indiferent de forma de energie a mecanismului. Un bun exemplu este preocuparea Tissot pentru energia solară, pionierând o serie T Touch umitoare în materie de eficiență energetică a mecanismului ceasului. A dezvoltat imaginea Tissot dincolo de granițele isotrice, intrând în diverese sporturi, inclusiv pe piața extrem de competitivă a SUA.

Thiebaud ramâne Chairman – non executiv- al Tissot. Sylvain Dolla, actualul lider al Hamilton, va prelua conducerea executivă în locul lui Thiebaud.

Raynald Aeschlimann
Raynald Aeschlimann

Însă cea mai așteptată schimbare –previzionată și de noi la TEMPORIS în urmă cu peste 2 ani- este promovarea lui Raynald Aeschlimann, CEO Omega, marca nr 1 a grupului swatch și cea mai bine poziționată în lupta pentru supremația mondială, competiție la care mai participă Rolex și Patek Philippe. Raynald care anul trecut a acordat revistei noatre soră CAESAR un interviu în exclusivitate mondială, a fost membru al Extended Group Management Board. Acum a intrat în Executive Group Management Board, echipa de top management a Swatch Group, condusă de Nick Hayek, fiul legendarului Nicholas G Hayek, fondatorul grupului. Reamintim, încă de acum 2 ani, am prognozat că Raynald care face parte din noua generație de manageri „crescuți” de swatch, este figura cea mai proeminentă care va prelua coordonarea acestor trei mărci pentru a le oferi cea mai bună poziționare și competitivitate de piață. Potrivit unor informații din interiorul grupului elvețian, Aeschiman urmează să primească noi însărcinări în cadrul grupului, în linie cu cele descrise aici.

Toate aceste schimbări –plus altele la alte mărci din grup- intră în vigoare la 1 iulie. Toți cei numiți în noile poziții sunt din cadrul grupului Swatch, o încercare de a demonstra că are suficiente talente manageriale în interior- spre deosbire de alte companii din industrie care apelează la „transferuri”… Momentul ales nu este deloc întâmplător. Datorită corona-crizei, acțiunile Swatch au scăzut la bursă cu 29%  iar vânzările au fost lovite cu cel puțin 30%-50%- o estimare TEMPORIS bazată pe toate datele de piață disponibile, grupul elvețian nu dă publicității asemenea date. Cele mai multe prognoze din industrie arată că vânzările de ceasuri elvețiene –la nivel global- din acest an vor suferi un declin probabil între 25% și 35 %!

Publicat de Dan Vardie la data de 22 June, 2020 7:45 am
Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.