Raymond Weil – Status activ

Cu numai treizeci şi doi de ani în urmă, lua fiinţă una dintre cele mai prestigioase şi „la modă“ mărci de ceasuri de astăzi. Pentru industria de orologerie, vârsta companiei este una fragedă, regăsită însă în mod pozitiv în prospeţimea şi actualitatea produselor Raymond Weil. Fondatorul cu acelaşi nume, un entuziast al domeniului, şi-a asumat riscul să lanseze propria marcă într-o perioadă de recesiune pentru industria producătoare de ceasuri, mai precis în 1972.

 

Reţeta aleasă de el, producerea unor modele cu design inovativ, s-a dovedit a fi una de succes, iar afacerea a prosperat. Încă de la înfiinţare, ceasurile Raymond Weil au urmat o filosofie bine ancorată în patru direcţii: independenţă, măiestrie, estetică şi creativitate. Aceste valori de marcă au fost promovate şi de ginerele lui Raymond, Olivier Bernheim, în prezent Preşedinte şi CEO, care s-a alăturat companiei încă din 1982. Viziunea acestuia şi spiritul antreprenorial sunt principalele atuuri care l-au ajutat să transforme compania într-una de amploare mondială, păstrând în acelaşi timp identitatea familiei. De altfel, Raymond Weil se numără printre puţinele mărci de ceasuri deţinute încă de familiile fondatoare, într-un domeniu unde globalizarea a început deja să-şi facă simţită prezenţa.

 

Înfiinţarea unui departament de cercetare şi dezvoltare (R&D), în 1999, a presupus o libertate totală de mişcare în ceea ce priveşte procesul de creaţie. Aplicând ultimele tehnologii, R&D a fost responsabil de numeroase invenţii Raymond Weil, precum complicaţia pentru funcţia GMT a faimosului Don Giovanni Cosi Grande Two Time Zone sau brăţara cu sistem uşor interşanjabil a colecţiei de damă Shine. În 2003, a avut loc o repoziţionare a mărcii, când compania a regândit 95% din producţie, reducând gama de modele şi îmbunătăţind reţeaua de distribuţie pentru a se concentra pe mai multe puncte de vânzare selective răspândite pe cinci continente. În fine, la celebrarea celor 30 de ani de la înfiinţarea companiei, au intrat în business şi nepoţii fondatorului, Elie şi Pierre. Apartenenţa acestora la generaţia tânără s-a concretizat prin participarea în premieră pentru un producător de ceasuri de lux la proiectul Second Life (www.secondlife.com).

 

În ceea ce priveşte gama, Raymond Weil are nouă colecţii masculine şi şase pentru doamne. Modelele pentru domni acoperă un spectru larg de gusturi, de la cele sportive – cu mecanism quartz şi materiale precum cauciucul şi oţelul – la piesele elegante, cu carcasă rotundă sau pătrată, din aur sau oţel cu diamante încrustate şi curele din piele sau metal preţios şi terminând cu modele clasice (colecţia Tradition). Cea mai nouă colecţie, Nabucco, este prima din portofoliul Raymond Weil care utilizează o carcasă de 46 mm diametru şi integrează un material high-tech: fibra de carbon. Un model special, produs în ediţie limitată de 500 de piese este Nabucco Cuore Caldo, cu mecanism mecanic cu întoarcere automată, funcţie cronograf şi split second, respectiv indicator pentru rezervă de mers la ora 6:30. Şi în colecţia Freelancer a apărut un model nou, care se remarcă prin funcţia cronograf – în premieră pentru Freelancer – şi displayul cu trei cadrane. Spaţiul este împărţit ingenios între diferitele funcţii: ore, minute, secunde, cronograf şi dată, pentru a oferi ceasului un look sofisticat. Cadranele nu au toate aceeaşi mărime: displayul secundelor mici este uşor mai mic decât celelalte două, ceea ce aduce un plus de caracter.

 

Modelele pentru damă reprezintă în sine adevărate bijuterii, folosind materiale ca diamante, aur, piele de crocodil şi alte pietre preţioase. Colecţiile feminine joacă un rol important în portofoliul firmei. Cea mai nouă apariţie este Shine, un model subtil, elegant şi senzual. Cu o carcasă rectangulară din oţel, ornată cu 48 de diamante şi mecanism quartz, ceasurile din această colecţie dispun de un sistem patentat Raymond Weil, care presupune schimbarea rapidă a curelei. Astfel, în funcţie de împrejurările şi momentul din zi în care se poartă, ceasul are darul de a se metamorfoza.

 

Oricum, indiferent că vorbim despre modele masculine sau feminine, ceasurile Raymond Weil îi conferă purtătorului un status aparte, oferindu-i independenţă şi relaxare în acelaşi timp. Multitudinea de colecţii, combinaţii de materiale şi culori transformă alegerea modelului dorit într-o provocare şi, în acelaşi timp, o plăcere.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322