Începutul a fost unul foarte bun pentru echipa TEMPORIS. Primul interviu a fost şi momentul în care ne-au fost identificate clar tendinţele pentru 2010. Janek Deleskiewicz, designerul şef Jaeger LeCoultre a ţinut să menţioneze că piaţa începe să îşi dorească ce a fost acum 20 de ani.
În primul rând, întoarcerea la clasic înseamnă încetinirea goanei după carcase XXL. Incredibil sau nu, lumea a ajuns la o concluzie firească: un ceas cu diametrul de peste 44 mm devine o problemă dacă este purtat zilnic. Greutatea este un al doilea impediment aşa că la Jaeger-LeCoultre s-a vorbit în general de dimensiuni chiar mai mici, de aprox. 40-41 mm diametru. La fel am descoperit şi la A Lange & Söhne, Baume & Mercier sau Girard Perregaux. Chiar şi Audemars Piguet, recunoscuţi pentru giganticele Royal Oak Offshore, s-au deranjat să lanseze pt 2010 o ediţie adresată doamnelor cu un diametru de numai 37 mm! Materialele sunt un al doilea reper al evoluţiei pentru 2010. Industria se abţine de la experimente neobişnuite. Parcă mai mult ca în alţi ani, avem în discuţie aurul, fie el galben sau roz.
A. Lange & Söhne s-a adus în discuţie inovatorul "honey-yellow gold" care este introdus nu neapărat de dragul culorii dar pentru că este deosebit de rezistent. Tendinţa cu numărul trei a Salonului se referă la ce complicaţii începe piaţa să fie receptivă şi ce supermegafuncţii sunt acum evitate de către clienţii care mai au bani de cheltuit.
Despre cât de popular mai este tourbillonul şi despre cine crede că a venit momentul pentru ceasurile simple, în corespondenţa de mâine… Adică de astăzi, a doua şi măreaţa zi a salonului de înaltă orologerie elveţiană de la Geneva!