Omega – Simbolul succesului

Pentru a înţelege un ceas mai bine este foarte important să îi cunoşti istoria şi drumul parcurs până în zilele noastre. Astăzi, 7 persoane din 10 sunt familiarizate cu brandul Omega, o rată de notorietate cu adevarat extraordinară, pe care puţine alte branduri de ceasuri o pot pretinde.

 

A vorbi despre Omega înseamnă a vorbi despre realizări strâns legate de cele mai mari performanţe ale omenirii. Am putea povesti despre mecanisme şi despre cum funcţionează cu precizie matematică fiecare piesă, cum se mişcă în echilibru perfect fiecare rotiţă. În loc de acestea, dorim să vă vorbim despre acea parte a ceasurilor care nu este tangibilă, dar care îţi oferă posibilitatea de a atinge timpul, de a-l simţi şi de a-l trăi. De ce purtăm un ceas? Pentru că avem nevoie de povestea pe care o spune, de posibilitatea pe care ne-o oferă de a visa la toate aventurile prin care am trece cu Omega la mână.

 

Am putea fi Neil Armstrong pe 21 iulie 1969 şi să înregistrăm cu Omega Speedmaster ora 02:56 GMT, la care omul a cucerit un vis, a cucerit Luna. Am putea fi în cabina lui Apollo13 şi am salva misiunea tot cu Omega Speedmaster, în 1970. Am putea cuceri oceanele cu Omega Seamaster sau Planet Ocean şi ne-am scufunda la 600 de metri adâncime. Am alerga pe serpentinele de la Monte Carlo precum James Bond şi am verifica secundarul de la Omega Seamaster ca să ştim câte secunde mai avem până când vom salva lumea. Am străbate ultimul metru până la linia de sosire în faţa unui stadion olimpic care ne ovaţionează sau, pur şi simplu, l-am purta pentru valorile ce le reprezintă, pentru spiritul de competiţie, fair-play, imaginaţie, inovaţie şi pentru a înregistra fiecare secundă a realizărilor noastre. În cazul mărcii Omega, numele nu se leagă de fondatorul său, ci are o semnificaţie foarte atent studiată. Practic, fiecare literă reprezintă un mic univers, regăsit într-o anumită proporţie în fiecare ceas produs.

 

Astfel, litera O vine de la Olimpiada şi spiritul său; M de la Mega-precizia calibrelor, mecanismelor şi instrumentelor; E de la Eleganţa modelelor şi colecţiilor sale; G de la Geografie, subliniind caracterul explorator ce depăşeşte graniţele şi cucereşte noi teritorii. În fine, A provine de la Astronaut, dedicat legendarului Speedmaster şi relaţiei dintre Omega şi spaţiul cosmic.

 

Dacă v-aţi gândit vreodată să zburaţi în jurul Pământului folosind doar energia soarelui, asemeni unui Icar al secolului XXI, o veţi putea face pentru că Omega se alătură proiectului Solar Impulse. Cum s-a ajuns la aceste realizări extraordinare, unice în lume? Omega a început în 1848 într-un atelier de asamblare creat de Louis Brandt, iar după 158 de ani, putem spune ca Omega reprezintă un cronicar al timpului ce a înregistrat mari realizări ale omenirii, un brand cu reuşite strîns legate de evoluţia tehnicii în secolele XIX, XX şi XXI.

 

 

Preşedinte Omega – Stephen Urquart

Noul calibru 8500/8501 dedicat ceasurilor Omega este o declaraţie importantă pentru brandul nostru. Pe lângă istoria impresionantă, care se leagă de Jocurile Olimpice, zborurile pe Lună, colaborarea cu NASA sau sporturile cu care ne-am asociat de-a lungul vremii, lumea se aşteaptă de la noi şi la inovaţii tehnice. Unde, de asemenea, avem rezultatele istorice care ne oferă credibilitate. Mecanismele noastre au fost dintotdeauna extraordinare. Am creat un model cu complicaţia tourbillon în 1928. Există acum o adevărată manie a licitaţiilor pentru modele Omega vintage. Calibrul 8500 este urmaşul mecanismului co-axial, îndeplinind 100% nevoile tehnice, estetice şi economice. De la rezervă de funcţionare la decoraţiuni, acest mecanism ne reprezintă. Şi până acum ne cream propriile mecanisme, dar acesta este un mecanism proiectat în mod special pentru dorinţele noastre. Am lansat prima versiune în august anul trecut, a doua în cadrul Baselworld 2008, alături de una dedicată doamnelor, o premieră. Urmează versiunea cu Calendar anual, un adevărat manifest al mărcii. Oamenii sunt acum conştienţi şi apreciază faptul că politica noastră fundamentală de a avea propriile calibre este una pe termen lung şi nelimitat. Un alt mesaj important pe care îl transmitem se realizează cu ajutorul capacului transparent care permite admirarea acestui mecanism în toată splendoarea sa.

  

Creşterea preţurilor în ceea ce ne priveşte este situată undeva în zona cifrei de 20% pe an. În România, de exemplu, în sectorul de preţ 2.000 – 8.000 euro, Omega ocupă 30% din vânzările totale din piaţă. Este o piaţă foarte importantă pentru noi, fiind de trei ori mai mare decât Elveţia ca populaţie. Noile pieţe din Europa au un potenţial nelimitat. România, Polonia, Cehia şi Ungaria se apropie încet-încet de pieţe occidentale precum Franţa sau Spania. Vânzările ţărilor din estul Europei sunt superioare ţărilor nordice: Norvegia, Suedia, Finlanda etc. Rusia şi Ucraina sunt nişte cazuri aparte şi particulare, volumele fiind impresionante. Cea mai mare piaţă însă, mai mare chiar şi decât cea a Statelor Unite ale Americii, este China. Ne bucură acest lucru deoarece istoria noastră legată de Jocurile Olimpice va cunoaşte o celebrare impresionantă anul acesta. Multă lume neglijează noua clasă socială de mijloc care s-a format deja în China. Sunt oameni care au o putere bună de cumpărare, care îşi permit să cheltuiască pentru bunuri din segmentul premium sau chiar de lux, care pot călători peste tot în lume. Ei sunt raţiunea pentru care vânzările noastre au explodat în China.

 

Anul trecut, Omega Mania şi Hour Vision au fost proiectele şi provocările cele mai importante pentru noi. Anul acesta, Jocurile Olimpice reprezintă cea mai mare provocare. În primul rând, este prezenţa noastră totală în cadrul Jocurilor după 20 ani, am fost puţin plecaţi în ultima perioadă. Apoi, cum spuneam, este vorba despre cea mai mare piaţă din lume pentru ceasurile Omega. Nu e vorba de Nigeria sau India, vorbim de China. Investim tot timpul, toate eforturile şi toate resursele noastre în Jocurile Olimpice. Cu toate acestea, avem şi modele noi, o nouă prezenţă James Bond în următorul film. Am spus întotdeauna referitor la vocile care dezaprobau alegerea lui Daniel Craig: să aşteptăm să vedem filmul şi după aceea să facem judecăţi de valoare. Cred că Daniel a reuşit să surprindă în mod plăcut pe toată lumea. Nu spun eu acest lucru, majoritatea criticilor consideră acest film de excepţie, cel mai bun vreodată din punct de vedere al cifrelor. Raţiunea pentru care nu au existat reclame din filmul respectiv, Casino Royale, este foarte simplă. Diferenţa faţă de trecut este că nu avem un contract scris cu Daniel Craig. Avem un contract cu marca Bond. Înainte aveam contracte atât cu Pierce Brosnan, cât şi cu James Bond. Este o diferenţă mare între cele două entităţi. Din punct de vedere legal, nu putem face reclamă după producerea filmului. Mai ales că Daniel Craig nu este un ambasador al Omega. Între noi fie vorba, iubeşte foarte mult ceasurile noastre, dar nu doreşte deocamdată să îşi aoscieze imaginea cu nici un brand din industria orologeră. Este un tip timid în ceea ce priveşte acest fel de expunere. Cel puţin deocamdată, este tot ce vă pot spune. Cu toate acestea, el poartă la mână, oriunde s-ar afla în lume, un Omega. Acest lucru datează încă de dinainte de a juca în film. Nu este obligat în nici un fel să poarte Omega, este alegerea lui. Când vă uitaţi la el pe coperta de la Vogue, veţi remarca fără doar şi poate ce ceas are la mână. Avem o relaţie specială, suntem mereu în contact. Este foarte fericit cu starea actuală de fapt, aşa cum suntem şi noi.

           

Portretul cumpărătorului ideal de Omega este un individ care la un moment dat în viaţă îşi dă seama că are nevoie de un anumit autoturism, de un anumit ceas, de un anumit ceas, de un anumit brand. Este vorba de un produs global. Vorbim de o listă lungă. Cea a doamnelor este şi mai lungă. Există produse pe care oamenii le cumpără pentru că le plac sau pentru că vor pur şi simplu să le achiziţioneze. Cred că Omega face parte din prima categorie. Sunt produse pe care simţi pur şi simplu că trebuie să le ai.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322