În cadrul Salonului Internaţional de Înaltă Orologerie de la Geneva (SIHH) din acest an, Montblanc a prezentat primul calibru propriu. Pentru a câştiga dreptul de a fi numită manufactură, o casă orologeră trebuie să producă mecanisme proprii. Un scop dificil având în vedere investiţia financiară, reunirea unui personal calificat din ce în ce mai rar şi, bineînţeles, găsirea spaţiului adecvat locaţiei. Vicepreşedintele companiei, Jean-Marc Pontroue, îşi doreşte ca acest nume de cod din litere şi cifre să devină unul generic în timp. MB R100 reprezintă un frumos mecanism clasic de cronograf monopoussoir cu roată coloană, cu eşapament vertical. Graţie unui barilet dublu vertical, beneficiază de o rezervă de mers de trei zile, al cărui nivel se citeşte printr-un ac indicator montat pe safir. O notă de tradiţie transpare din întoarcerea manuală, căci despre asta este vorba.
Doar în serie limitată
Asemeni tuturor mecanismelor manufacturate demne de acest nume, nici acesta nu face excepţie de la decorarea manuală cu faimosul motiv tradiţional Cotes de Geneve. Pentru început, vorbim doar despre o ediţie limitată: 125 de piese în aur roşu, 75 în aur gri, 75 în aur galben şi 25 în platină din totalul de 300. Modelul este Montblanc Star Nicolas Rieussec Chronographe Monopousoir şi va fi disponibil începând cu lunile octombrie-noiembrie 2008. Această serie limitată cu întoarcere manuală va fi secondată de o versiune cu mecanism automatic, nelimitată, în oţel, cu brăţară din acelaşi metal sau curea din piele de crocodil. Disponibilă din februarie 2009, această versiune va cunoaşte funcţii suplimentare: al doilea fus orar şi un indicator zi-noapte. Cele două calibre sunt produse în localitatea elveţiană Locle, în cadrul manufacturii Montblanc. Care se va transforma în consecinţă: de la 1.000 mp în prezent la 10.000 mp în 2010. De asemenea, personalul se va dubla, ajungând la 150 de persoane.
Casa germană are deja o vârstă venerabilă, anul trecut a împlinit 100 de ani de activitate. De aceea, pentru a celebra această cifră rotundă, nu mai puţin de 45 de magazine noi care poartă celebra monogramă V au fost deschise în lume. Mai mult, centenarul a fost celebrat şi prin lansarea unei colecţii de bijuterii. Printre „familiile“ definitorii de ceasuri amintim de Timewalker sau Star, dar şi de noua eră Villeret 1858.
Raţiunea pricipală pentru care aceste mecanisme proprii au luat naştere este penuria existentă de pe piaţă, recunoscută la nivelul întregii industrii. În timp ce principalul producător, ETA, are o creştere anuală de 5%, Montblanc are nevoie de 20%. De aceea, soluţia manufacturării lor a fost cea mai viabilă pentru a face faţă cererii clienţilor, venite mai ales prin intermediul boutique-urilor proprii. Mai ales că viitorul companiei este orientat către această producţie manufacturieră proprie.