Text: Alex Buţu
Pe spatele ceasurilor din ediţia limitată MB&F HMX este gravat motto-ul “Un adult creativ este un copil care a supravieţuit”. Acesta face o trimitere la pasiunea pe care Maximilian Busser o avea în copilărie. Atunci, acesta visa să ajungă designer de automobile şi a desenat numeroase schiţe de maşini super sport fictive. De aceea, colecţia HMX include elemente de design inspirate din cele regăsite la automobile.
De exemplu, în locul unui cadran clasic vedem 2 plăci, care imită carcasele de motor. Pe acestea au fost amplasate două capace care nu doar arată precum cele prin care se schimbă uleiul la maşini, ci chiar au acest rol. Astfel, atunci când se va face mentenanţa ceasului, orologierii vor desface capacele şi vor turna uleiul acolo pentru a unge mecanismul deosebit prevăzut cu un rotor de aur de 22 de carate.
O particularitate fascinantă este şi modalitatea de afişare a orei şi minutelor. În primul rând este vorba despre funcţia de “ore săritoare” bi-direcţionale, care apar într-un chenar special, ca şi minutele. Dar ingeniozitatea suplimentară rezidă în faptul că orele şi minutele sunt afişate şi pe lateralul carcasei manufacturată din titan de grad 5 şi oţel inoxidabil. Această soluţie permite citirea orei şi minutelor fără a fi necesară întoarcerea încheieturii. Sau, după cum se explică producătorul, un şofer poate citi timpul fără a lua mâna de pe volan. Livibilitatea este sporită şi de faptul că cifrele sunt mărite prin două prisme de safir.
Vor fi produse doar 80 de exemplare HMX, câte 20 pentru fiecare opţiune de culoare. Cele patru alternative cromatice sunt elogii la adresa celor mai celebre culori din motorsport: Lotus Black, British Racing Green, Ferrari Red şi Bugatti Blue.