Istoria reinterpretată în stil Longines
Fără nici o urmă de îndoială, Longines este unul dintre cele mai mari nume ale lumii orologiere, cu o istorie extrem de bogată și modele care de-a lungul istoriei mărcii au înfrumusețat lumea ceasurilor. Legătura ce Longines o oare cu lumea piloților este una lungă, cu modele ce au ajuns iconice și au ajuns în topul preferințelor. Cu un catalog bogat, a sosit momentul pentru reinterpretarea unui model legendar al casei Longines, mai precis Pilot Majetek.
Această reîncarnare a originalului din 1935 păstrează multe aspecte ale acestuia, ceas ce a fost produs în mod special pentru piloții Cehi, cu toate că au fost produse un număr limitat și pentru civili. După cum spuneam, designul general al ceasului a fost menținut cu toate că spre deosebire de dimensiunea originală de 40 mm această nouă iterație crește puțin și ajunge la un generos 43 mm. Rămâne de văzut cum această creștere în diametru se va împăca cu încheieturile doritorilor, dar dacă luăm în considerare că sunt alte companii precum Seiko sau Panerai care de asemeni au modele cu dimensiuni generoase și nu sunt probleme, șansele sunt că nici în acest caz dimensiunea extra nu va crea neplăceri. Un factor important de luat în considerare este că în pofida creșterii în diametru, Pilot Majetek se poate lăuda cu om arhitectură plată, ceea ce înseamnă că se va ascunde cu ușurință sub mânecă.
Acest trip down memory lane continuă cu cadranul ceasului ce se bucură de un aspect negru mat cu cifre în relief acoperite cu Super LumiNova, deci lizibilitatea în condiții de lumină scăzută va fi bună. Indicatoarele orelor și minutelor continuă întregirea aspectului clasic prin forma dreaptă, simplă și clară, exact ceea ce are nevoie un pilot pentru a nu-și lua ochii de la comenzile manșei pentru o perioadă lungă de timp.
Rama exterioară este canelată, iar indicatorul în formă de triunghi folosit la o mai bună măsurare a timpului este conectat la aceasta asigurând un control optim și utilizare simplă. În mod evident tratamentul cu Super LumiNova continuă și aici. Diferența față de modelul istoric apare în forma ecranului din safir care acum este fix, pe când modelul istoric se rotea odată cu rama exterioară canelată.
Surprizele estetice plăcute ochiului ce trimit direct către modelul istoric continuă, prin plasarea unei plăcuțe gravate cu „1935” pe una dintre lateralele ceasului. În timp ce multe ceasuri cu mecanisme automate optează pentru utilizarea unui spate transparent, adeseori din safir, manufactura Longines a decis să continue omagiul adus originalului și au optat pentru utilizarea unui capac din oțel inoxidabil cu aspect șlefuit. Aici se regăsesc denumirea ceasului, certificarea cronometrică, rezistența la apă (de 100 metri) dar și faptul că mecanismul este protejat împotriva magnetismului până la 600 gauss. Mecanismul în cauză este unul exclusiv Longines, și anume L893.6 automat ce funcționează la 3,5 Hz și dispune de o rezervă de putere de 72 ore.
Pentru a se asigura că acoperă o bază cât mai mare de preferințe, Longines oferă noul Pilot Majetek cu diferite opțiuni pentru curele: de culoare verde din piele, de culoare maro din piele sau din nou verde însă de data aceasta în stilul NATO.
Prețul pentru a deține o fărâmă dintr-o istorie bogată, cu un design nou și mecanism modern? Fie 3,750 USD sau 3,850 USD pentru o versiune ce vine într-o cutie ediție limitată și include toate variantele de curea.
Vor fi mulți ce vor susține că istoria este fixă și nu este loc pentru reinterpretări, însă manufactura Longines demonstrează că atunci când vine vorba de unele aspecte, istoria merită să primească un suflu nou astfel încât să nu fie uitată în negura timpului.
Sursă foto: Longines