Diferit de orice altă piesă marca “Greubel Forsey”, modelul “Tourbillon 24 Secondes Arhitecture” întrece limitele și captează încheietura cu energia vieții urbane .
Chiar dacă “Greubel Forsey” a dezvoltat multe modele , niciodată, până acum, nu a preluat integrarea tehnică și estetică a uneia dintre piesele sale atât de departe cum a făcut-o cu “Tourbillon 24 Secondes Arhitecture”.
Carcasa perfect rotundă reușește să își dezvăluie forma convexă din alte unghiuri, împreună cu inelul său mare din cristal de safir sintetic care învăluie întreaga periferie a benzii carcasei. Greubel Forsey a integrat deschiderile laterale de cristal de safir încă din 2007, dar nu a făcut niciodată până acum o mișcare vizibilă de sus, dedesubt și din fiecare unghi din jurul benzii carcasei.
Această nouă construcție a carcasei permite o privire exhaustivă chiar și a celui mai mic detaliu al mișcării, dar permite și luminii să pătrundă. Este lumina care sculptează materia și dezvăluie arhitectura în intimitatea ei, printr-un joc de umbre și reflexii. Ea scaldă mișcarea pentru a o dezvălui pe deplin și în toată complexitatea ei – o contribuție vitală la estetica acestei piese exclusiviste.
Diametrul din jurul spatelui carcasei (47,05 mm) este mai larg decât este în jurul ramei (45 mm), combinând astfel tot ce e mai bun din cele două lumi: suficient volum pentru a prezenta pe deplin arhitectura mișcării din interior, dând în același timp impresia că este semnificativ mai mic decât în realitate.
În cele din urmă, carcasa de titan este rezistentă la o adâncime de 50 de metri, cu geometrie variabilă, lustruită manual cu granulație dreaptă finisată manual, care curge fără sudură într-o curea de cauciuc cu text în relief și finisată cu o încuietoare pliabilă din titan.
În timp ce carcasa reprezintă un element semnificativ în sine, mișcarea “Greubel Forsey” rămâne vedeta spectacolului. Punțile de titan lustruit ies imediat în evidență din finisajul matuit al plăcii principale și totul devine spectaculos: ieșind aparent din senin, își fac drum prin mișcare pentru a se impune în cele din urmă culorii cu cristalul de safir.
La ora 6, “Tourbillon 24 Secondes” este ancorat de un pod mare sferic și ajurat, a cărui bază rămâne ascunsă prin design. În forma sa, evadarea înclinată sfidează gravitația, în timp ce, în funcția sa, o compensează. Pentru a rezolva problema pozițiilor critice ale oscilatorului în raport cu gravitația, “Tourbillon 24 Secondes” folosește o viteză de rotație rapidă în plus față de o înclinare de 25°. Aceste două elemente combinate contribuie la o performanță cronometrică excelentă, mai ales în poziții stabile.
Podul bariletului de la ora 10 este sculptat în mod similar, cu suprafețe sferice lustruite, împreună cu teșirele lustruite. Capacul este gravat, lăcuit, cu granulație circulară și conține trei barileturi coaxiale cuplate în serie cu rotație rapidă, dintre care unul este echipat cu un arc de alunecare pentru a evita tensiunea excesivă. Sursa de energie a calibrului oferă o rezervă de putere cronometrică de 90 de ore, indicată de un triunghi roșu în mișcare deasupra unui disc conic la ora 3. Și acesta este ținut pe loc de un frumos pod de titan lustruit.
În centru, găsim două mâini mari de oțel curbate, ajurate și lustruite, care indică orele și minutele, montate pe un pod trepied marca “Greubel Forsey”. Indicarea timpului este completată la ora 8 cu o secundă mică pe un cilindru cu flancuri lustruite – oglindind ecoul tuturor celelalte componente din vecinătatea sa.
Cele 354 de părți ale mișcării sunt sculptate și aranjate asimetric, dar armonios, aproape ca și cum ar fi izvorât dintr-un proces de creștere organică găsit în lumea naturală. Fiecare componentă este suspendată într-un plan tridimensional neașteptat, dar este exact acolo unde ar trebui să fie din punct de vedere estetic si tehnic în raport cu orice altă componentă. Mișcarea este vibrantă și urbană, dar are si spațiu pentru a respira. “The Tourbillon 24 Secondes Architecture” este o minune a designului contemporan și o manifestare fizică a artei invenției “Greubel Forsey”.
Modelul va fi disponibil în stoc limitat, la doar 11 piese în anul 2022, apoi la 18 piese anual între 2023 și 2025, existând un total de 65 de ceasuri exclusive.