Cum cumperi un ceas?

Cu o istorie de secole de știință și expertiză orologeră, cu o mulțime de brand-uri fiecare desoebite și interesante, alegerea unui ceas nu este întotdeauna o chestiune ușoară. Este interesant de aflat, ce anume duce la crearea unei decizii de cumpărare a unui ceas, ce factori contribuie la declanșarea unui astfel de proces.

Mai jos Temporis vă sugerează câteva elemente de care trebuie să țineți seama când căutați să va cumparați un ceas:

  1. Marca

Fiecare marcă de ceas un aspect propriu, distinct recognoscibil, cu o personalitate și o temă proprie izvorâtă de obicei din istoria brand-ului respectiv. Marca unui ceas este de fapt o declarație referitoare la statutul, stilul de viață gustul propriu al purtătorului. Sunt foarte asemănătoare ca emoții evocate cu brand-urile automobilelor, ale articolelor vestimentare, arhitecturii locuințelor, etc. Când căutați un ceas trebuie să vă gândiți la ce anume vreți de la acel ceas.

Dacă urmăriți un scop strict practic, atunci trebuie să luați în considerare branduri mai bune la prețuri rezonabile, de înaltă calitate fără prea multe inovații și aglomerări pe placa de bază. Pentru un ceas văzut ca o investiție pe termen lung, pe care doriți să-l revindeți în cele din urmă, căutați mărcile care au crescut în timp ca valoare de piață, expunere etc și sunt proiectate să continue să facă acest lucru. Pentru ca ceasul achizitionat să reprezinte o moștenire de familie care urmează să fie transmisă generațiilor viitoare, veți dori ceva clasic și fără vârstă, un brand celebru pentru designul rafinat și meșteșug având complicații deosebuite.

  1. Carcasa

Oferta variată ca mărime, formă și materil, carcasa ceasului este alcătuită dintr-un geam, un mijloc,un cadru si un capac. Opțiunile pe care le aveți pleacă de la mici la supradimensionate, de la ceramică la platină sau bronz. Trebuie avut în vedere particularitățile anatomice ale încheieturilor mâinilor și efectuarea la magazin a testelor de compatibilitate dintre specificațiile carcasei și incheietura purtătorului.

  1. Complicații

Un ceas afișează cu precădere ora minutul și secunda. Când ceasul dispune de complicații, informația primordială adică afișarea timpului începe să se rătăcească printre complicațiile de dată, complicațiile de cronograf, complicațiile de călătorii ( Dual Time Zone), turbion, fazele lunare, minute repeater, indicatorul rezervei de putere, jump hour, alarmă etc. Afișarea datei este, în general, considerată a fi cea mai simplă complicație, și cu cât doriți să știți mai multe despre calendar, cu atât este mai complicat ceasul dvs. Complicațiile de călătorie sunt utile dacă sunteți un om de afaceri sau turism „aficionado”; acestea reprezintă cele maielegante soluții create de industria orologeră. Celelalte complicații ating stilul si statutul purtătorilor sau profesia acestuia.

 

  1. Mecanismul

Un mecanism este motorul ceasului. Când vă decideti ce tip de mecanism trebuie să aibă ceasul dumneavoastră trebuie luați în considerare cei doi factori: nivelul de precizie și costurile de intreținere implicate. Aici aveți două opțiuni: mecanic sau quatz. Mecanismele manuale și automate intră sub categoria mecanismelor mecanice care sunt alcătuite numai din piese mecanice, cum sunt angrenajele și arcurile. Majoritatea colecționarilor și cunoscătorilor preferă ceasurile manuale sau automate, deoarece aceste mecanisme reprezintă acumularea a peste 600 de ani de rafinament, expertiză și meșteșug. Quartz-ul este cel mai precis tip de mecanism. Având costuri reduse de întreținere, aceste ceasuri folosesc  bateria ca sursă de alimentare. Aceste ceasuri necesită schimbări periodice ale bateriilor, și de obicei au nevoie doar de o lucrare de întreținere completă la fiecare 10-12 ani.

Cumpărătorii se împart în 4 categorii din punct de vedere psihologic ei sunt: intuitivi, gânditori, emoționali și senzitivi. Și fiecare dintre cumpărători sunt supuși în felul lor atacului de marketing, dintr-un motiv simplu: au bani, iar marketer-ii vor acești bani.

Cumpărătorii  intuitivi se concentrează pe posibilități. Aceștia evită detaliile și caută in general să vadă „big picture”. Intuitivii sunt foate interesați de posibilitatea a ceea ce va urma, un ceas nou și mai performant și mai deosebit. De aceea acest tip de cumpărători reprezintă o țintă pentru ceasurile noi.

Gânditorii sau analiștii utilizează date precise, logice informații tehnice detaliate. Sunt genul care procesează informațiile, fără a lua prea mult în considerare emoțiile, senzațiile provenite de la un produs sau situație. Acești cumpărători sunt foarte atrași de argumentele logice, cifre, specficații tehnice.

Emotivii considera lucrurile în urma constientizării propriilor emoții. Evită analizele intelectuale tehnice și se călăuzesc după propriile sentimente generate de produsul respectiv.

Iar senzitivii folosesc toate simțurile umane pentru a pune un lucru în context. Au o capacitate enormă pentru observarea detaliilor și rareori fac erori de apreciere.

Cumpărătorii sunt în general un mixt între categoriile enumerate mai sus. Intuitivilor și emotivilor nu prea le place excesul de detalii tehnice. Gânditorii și senzitivii au nevoie de multe informații.

Insă toți caută să ia decizii de cumpărare, într-un fel sau altul, iar produsele trebuie să țină seama de dorințele oamenilor. Aici trebuie să intervină factorii de diferențiere dintre ceasuri și măiestria comercianților.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322