Christian Knoop, IWC: „Brandul IWC e definit de întrepătrunderea feelingului industrial și al calității cu spiritul creativ și arta manufacturieră”

În cadrul unui interviu acordat în exclusivitate, Christian Knoop, Creative Director la IWC, ne prezintă câteva detalii legate de noua serie aniversară IWC, dar și câteva povești neștiute legate de brandul IWC și ascensiunea sa.

Puteți să îmi spuneți mai mul¬te despre această importan¬tă aniversare a brandului IWC?

Este un moment foarte im¬portant pentru IWC, această ani¬versare de 150 de ani obligând totodată echipa de produs să vi¬nă cu o piesă care să fie demnă de această importantă bornă atin¬să de compania noastră. Aceas-tă aniversare ne-a permis să redescoperim istoria fondatoru¬lui nostru Florentine Ariosto Jo¬nes, ceasornicarul american care a venit în Elveția pentru a aduce laolaltă stilul american industrial de fabricare al ceasurilor cu mă¬iestria elvețiană. Această întrepă¬trundere a feelingului industrial și al calității cu spiritul creativ și arta manufacturieră încă definește și sper că va continua să defineas¬că în continuare brandul nostru.

Care este ideea de bază care a stat în spatele celor 27 de cea¬suri realizat pentru a celebra aniversarea de 150 de ani?

Am luat decizia de a crea o colecție de sine stătătoare, ca un fel de capsulă a timpului, ca¬re are în componență numai cea¬suri ediție limitată și care cuprinde 28 de piese, inclusiv un ceas de buzunar, o surpriză de ultim mo-ment. Am vrut încă de la început să avem o colecție alcătuită din ceasuri care au ca numitor co¬mun același limbaj de design și același cod estetic, care să inte¬greze cele mai recente tehnologii din domeniu, precum calendarul perpetuu cu tourbillon sau noul mecanism automatic.

Ce îmi puteți spune despre ceasul Tribute to Pallweber Edition “150 Years”, ceasul care domină practic această colecție?

Când am vizitat pentru prima oară, acum 10 ani, muzeul IWC, am avut ocazia să văd câteva ceasuri de buzunar, care indicau ora nu prin intermediul acului minutar, secundar și orar, ci prin discuri, într-un mod deosebit de avangardist pentru acele vremuri. Acum cinci ani, am fă¬cut primul studiu de design legat de acel mecanism cu discuri și cum ar putea fi acesta implementat pe un ceas de buzunar sau de mână. Acest proces a inițiat o serie studii tehnice de amploare prin care am în¬cercat să ne dăm seama cum putem face această soluție funcțională. Pentru a lansa acest produs, a fost nevoie de o muncă de cerceta¬re de cinci ani.
Ceasul Pallweber vine în patru referințe în colecția jubliară: avem ceasul de buzunar realizat din aur roșu, limitat la 50 de exemplare, apoi avem trei ceasuri de mână, unul de platină, unul de aur roșu, ambe¬le cu cadran alb, și unul din oțel, cu cadran albastru. Deși acest prin¬cipiu de funcționare datează încă de acum 100 de ani, am schimbat și reproiectat în totalitate mecanismul. Am schimbat complet aranja¬mentul discurilor. Am reproiectat întregul sistem de management al energiei mecanismului pentru că aceste discuri consumă foarte multă energie. Vechiul ceas tre¬buia întors de două ori pe zi, pe când cel nou are o rezervă de pu¬tere de 60 de ore. Sistemul ca¬re nu permite alinierea perfectă a discurilor ne-a permis obținerea unei precizii foarte bune. În spa¬tele acestor discuri se regăsește un mecanism care dispune de două barilete, unul având rol de creștere a vitezei mecanismului, iar celălalt rol de accelerare a dis¬curilor. Pe lângă asta, ceasul mai dispune de un sistem patentat de eliberare a energiei care manage¬riază eliberarea energiei la nivelul discurilor.

Aveți în plan să folosiți un nou material pentru ceasurile IWC în viitor? Și dacă da, care ar fi acesta?

Nu pot divulga informații lega¬te de materiale ce vor fi folosite în viitor. Însă vă pot spune este că am fost pionieri în anii ’80 la capi¬tolul titan și ceramică, folosite de exemplu în colecția Da Vinci. Du¬pă Titan de gradul 2 am trecut la titan de gradul 5, în 2009. Apoi am lansat în 2014 Titanium Alu¬minate, urmat anul acesta de Ce-ratanium, un aliaj de ceramică și titan. Pe partea de ceramică, am început cu oxid de zirconiu, du¬pă care am trecut la nitroxidul de silicon în 2012 sau 2013, după care am lansat carbidul de boron, cel mai dur material ceramic din industrie, în cadrul unei ediții limi¬tate de 50 de ceasuri.

Articol apărut în numărul 47 (iunie – august 2018) al revistei Temporis. Informații la zi puteți găsi în numărul 50 (martie – mai 2019) al publicației, aflat la centrele de difuzare a presei.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

TEMPORIS logo without link 2500x1000 1 e1612950325322