Brand-urile elvețiene de orologerie au exportat ceasuri de 21 miliarde de franci elvețieni în 2019, realizând al 3-lea cel mai bun rezultat din istorie. O conjunctură favorabilă de care s-au bucurat și cei 60.000 de angajați pe care îi numără branșa.
Vestea bună este că, în ciuda unui final de an complicat marcat de o scădere a vânzărilor la Hong Kong – prima destinație pentru ceasurile <Swiss made>, industria de orologerie elvețiană a reușit să încheie 2019 cu un rezultat pozitiv.
Potrivit cifrelor prezentate de Federația industriei elvețiene de orologerie, principalele piețe importatoare de ceasuri elvețiene au fost Hong Kong cu o scădere de 11,4%, 2,7 miliarde de franci în total, Statele Unite cu o creștere de 8,6%, 2,4 miliarde, China (+16, 2 miliarde), Japonia (+19,9%, 1,6 miliarde) și Regatul Unit (+10,8%, 1,3 miliarde).
Însă există și o veste îngrijorătoare – orologierii elvețini au exportat puțin peste 20 de milioane de ceasuri, cu 3 milioane de unități mai puțin, comparativ cu 2018. Este un nivel istoric scăzut, chiar și mai mic față de cel din anul crizei 2009, și comparabil cu volumul exporturilor din anii 1980. Dacă exportul ceasurilor de peste 3.000 de franci a crescut, segmentele cu prețuri mai mici au fost în scădere în 2019. Cauzele ar fi concurența cu ceasurile conectate, în primul rând Apple Watch, dar și legislația mult mai severă pentru obținerea unei etichete «Swiss made».