Gigantul tech și telecom Apple a devenit oficial cel mai mare producător de ceasuri, chiar dacă se concentrează numai asupra accesoriilor smart.
Apple Watch a fost lansat în 2014, dar în numai 7 ani exemplarul a cunoscut o ascensiune fantastică. Estimările spun că până în 2019 s-au comercializat peste 31 de milioane de modele. Acum, însă, are anumite probleme de înfruntat care sunt din ce în ce mai comune în industrie.
Apple Watch este adesea respins de pasionații de ceasuri ca fiind „de unică folosință” – spre deosebire de ceasurile mecanice care, dacă sunt îngrijite, pot funcționa cu ușurință timp de zeci de ani. Compania, însă, are acum răspunsul. O parte din acesta îl reprezintă reciclarea și reciclarea materialelor – totul, de la aluminiu ), la aur (plăci cu circuite) și minerale mai rare, cum ar fi tantalul (utilizat în Taptic Engine, care oferă feedback tactil al utilizatorului). Aceasta înseamnă că compania trebuie să-i convingă pe consumatori să se gândească la reciclare ca o parte normală a ciclului de proprietate.
Unul dintre cele mai mari obstacole în calea producției durabile pentru mărcile de ceasuri elvețiene de lux este că, în afară de angajamentul guvernului elvețian de a atinge neutralitatea climatică ca obiectiv național până în 2050, nu există nicio supraveghere guvernamentală a lanțurilor de aprovizionare. În SUA, însă, reglementarea este pe cale să devină o politică publică obligatorie aplicabilă tuturor.
Rămâne de văzut cum va evolua Apple Watch și dacă își va păstra influența.