Alessi watches – Secunde industriale

Astăzi, Alessi nu este doar unul dintre cele mai importante studiouri de design industrial din lume, ci şi „fabrica italiană de visuri“. Viziunea lui Alberto Alessi, magicianul din spatele creaţiilor, se regăseşte – până la cel mai mic detaliu – în cele trei colecţii ale mărcii: Officina Alessi, A di Alessi şi Alessi. Istoria companiei este la fel de interesantă precum domeniile diferite în care aceasta este prezentă. Alessi a fost fondat în 1921 de către Giovanni Alessi, descendentul unei familii de meşteşugari din valea Strona, nord-vestul Italiei, aproape de Elveţia. Designul, aşa cum este el înţeles astăzi, a intrat în cartea de vizită a companiei la sfârşitul anilor ‘30 alături de Carlo Alessi, tatăl lui Alberto. De profesie designer industrial, acesta a creat majoritatea produselor din catalog între anii 1935 şi 1945.

 

Începând cu 1970, identitatea companiei s-a schimbat radical. Dintr-o uzină cu o linie standard de producţie, Alessi s-a transformat într-un laborator de cercetare în domeniul artelor aplicate, cooptând cele mai bune talente de pe scena internaţională a designului. Convins că designul reprezintă una dintre cele mai puternice forme ale artei moderne, Alessi a demarat colaborări cu nume de referinţă, dintre care îi amintim pe Ron Arad, Frank Gehrz, Alberto Meda, Massimo Scolari, Philippe Starck, Normal Foster şi Robert Venturi. Misiunea companiei este cât se poate de clară, după cum afirmă Alberto Alessi: „Cred că acesta va fi scopul designului, în viitor, sau cel puţin obiectivul meu: transformarea funcţiei gadget asociate obiectelor într-o ocazie oferită consumatorilor de a-şi îmbunătăţi percepţia lor asupra lumii“.

 

 

Către noi orizonturi
Avântul creator ce a caracterizat compania în ultimii ani, imaginaţia şi dorinţa de explorare a unor domenii diferite a condus către Alessi Watches. Prima colecţie de ceasuri Alessi, prezentată la sfârşitul anilor ‘80, cuprindea produse semnate Aldo Rossi, Achille Castiglioni, Richard Sapper, Matteo Thun şi Mario Botta. Noua linie de produse, dezvoltată cu specialişti japonezi şi americani din domeniu, iese în evidenţă atât prin designul de excepţie, cât şi prin tehnologiile de ultimă oră, completate de un program after-sales de asistenţă. Dintre designerii care au semnat noua colecţie, Ron Arad atrage atenţia prin tehnicile sale. Născut la Tel Aviv, artistul trăieşte la Londra, unde predă în cadrul Rozal College of Art. La modelul 3.000, Ron a utilizat discurile rotative pentru a arăta timpul. Prin intermediul acestei soluţii, ora şi minutele apar în două deschideri distincte care se rotesc pe cadranele ceasului, lăsând să se vadă doar o parte dintre motivele gravate pe cadran. Aldo Rossi este un alt designer de referinţă în cadrul Alessi. Ceasul Momento a fost primul din istoria Alessi Watches, o nouă versiune fiind prezentată recent. Ceasul este format din două carcase, una exterioară şi alta interioară, ultima putând fi uşor îndepărtată. Astfel, ceasul poate fi purtat atât la mână, cât şi în buzunar.
 

 

Nici Alberto Meda nu poate fi trecut cu vederea. TONDO este un ceas ce poate fi purtat atât la ţinute elegante, cât şi la ocazii informale. Modelul se distinge prin cureaua prinsă între cele două carcase, soluţie care conferă ceasului un aspect unitar, în pofida diferitelor materiale utilizate. În plus, cureaua – mai lată decât cadranul – are şi un rol funcţional, nu doar estetic, protejând ceasul în cazul loviturilor din lateral. Un alt model original din colecţia Alessi Watches este Buckle, semnat de Patricia Urquiola. Ceasul iese în evidenţă printr-o curea integrată în carcasă. Mai mult, caracterul avangardist vine subliniat prin liniile asimetrice şi prin posibilitatea purtării ceasului ca pandantiv. Karim Rashid completează constelaţia designerilor de renume cu care Alessi colaborează pentru ceasuri. Născut în Cairo în 1960, Rashid îşi deschide propriul studio de design în New York, în anul 1993. Modelul imaginat de Karim? Implementarea unui mecanism analog într-un cadran oval ce simbolizează tehnologia, cosmosul şi trecerea timpului. „Consider că obiectele pe care le purtăm trebuie să atingă şi latura senzuală“, afirmă Rashid.

Publicat de admin la data de 23 January, 2009 12:00 am

Galerie

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.