Director executiv pentru orologeria elveţiană, Yvan Arpa a anunţat că mica întreprindere nu se lasă atinsă de pesimismul economic. „Noi nu creăm doar produse de lux, noi dăm naştere însuşi luxului! Criza nu poate afecta mediul şi valorile reale pe care ne-am construit modul de a gândi, filosofia”.
Iar modelele produse de atelierul elveţian certifică exact acest lucru. De când a început criza, RJ nu şi-a modificat în niciun fel politica din ultimii ani. În 2007, orologeria lansa Titanic
Odată cu el a apărut şi Cabestan, unul dintre primele ceasuri de după A. Lange & Sohne Turbograph care folosea transmisia cu lanţ. Şi cum preţul unui astfel de model nu putea să fie mic, valoarea lui a fost cotată în jurul sumei de 170.000 de euro.
Mai 2008 a fost luna extravagantului Day and Night, un model cu două mecanisme tourbillon care nu face altceva decât să arate purtătorului dacă este zi sau noapte pentru „numai” 300.000 de dolari.
Spre sfârşitul anului, când depresiunea economică începea deja să-şi arate colţii a apărut Moondust
Mai mult, Romain Jerome sfidează statisticile din ce în ce mai sumbre ale crizei prin lansarea unui nou
model din colecţia Moondust – Crisis. Spre deosebire de celelalte ceasuri ale colecţiei, Crisis are poziţionat la ora şase un tourbillon şi simbolurile yenului japonez, monedei euro, lirei sterline şi dolarului poziţionate în dreptul orelor 9, 11, 1 şi respectiv 3.
Şi totuşi, conform datelor de pe site-ul oficial Romain Jerome orologeria este departe de a simţi efectele negative ale depresiunii economice. La Baselworld 2008 statistica elveţienilor arată un total de vânzări de 50 de milioane CHF (16 milioane euro) atins din precomenzi ale modelelor. Anul financiar 2008 se încheie pentru RJ cu vânzări totale de 25 de milioane CHF şi o depăşire a obiectivelor de trei ori. Mai mult, vânzările din luna ianuarie a anului 2009 sunt de 400% mai mari ca în perioada similară a anului trecut.