Bezelul este inelul rotund din metal care ţine cristalul safir fixat de carcasa ceasului. Nu toate bezelurile au un rol anume în funcţionalitatea modelului, de foarte multe ori ele folosesc doar ca suport pentru pietre preţioase. Multe case orologere împodobesc conturul exterior al cadranului cu safire, diamante sau rubine. În domeniul ceasurilor utilitare însă, bezelul ocupă un rol foarte important.
Măsurarea timpului.
Sub apă, în timpul unei scufundări, e important de ştiut cât mai ţine cantitatea de oxigen din rezervor. Scala gradată cu 60 de unităţi a bezelului face tocmai acest lucru. Cu ajutorul marcajelor de 5, 10, 15 sau 25 de minute, el poate şti exact când vine timpul să înoate la suprafaţă, fără calcule suplimentare. Folosirea e simplă. Dacă scafandrul îşi propune să reumple tubul peste 25 de minute nu trebuie decât să rotească marcajul 0 al bezelulului în dreptul indicatorului de minute. Dacă ora este 12.20, de exemplu, indecsul de 25’ (marcat pe bezel) va pica exact în dreptul orei 9. Scafandrul va şti astfel, uitându-se la ceas, că la ora 1 fără un sfert rezerva de oxigen se apropie de terminare.
Măsurarea vitezei
Tahimetrul este o funcţie a ceasurilor cu cronograf cu ajutorul căreia se determină viteza de deplasare. Vă aflaţi într-un autocar şi aţi vrea să ştiţi cu ce viteză conduce şoferul. Pentru a face asta trebuie să luaţi ca reper o bornă kilometrică. Porniţi cronograful exact în dreptul ei, iar apoi îl opriţi în momentul în care ajungeţi la următoarea. Marcajul de pe bezel în dreptul căruia a rămas acul cronografului vă arată exact viteza de deplasare a maşinii.