Exemplarul Luminor Panerai „Pre-Vendome” 5218-201A al lui Sylvester Stallone a fost vândut pentru o sumă record la licitația organizată de Phillips.
Ceasul Luminor Panerai pe care Sylvester Stallone l-a purtat în celebra peliculă Daylight în 1996 a fost vândut la licitația „Racing Pulse” organizată de Phillips în New York cu suma de 214.200 de dolari – un record neașteptat. Suma maximă estimată era de „doar” 80.000 de dolari americani, dar orice calcul anterior a fost dat peste cap de entuziasmul participanților la licitație.
Durata întregii etape a fost de doar patru minute, timp de-a lungul căreia s-au făcut fix 18 oferte. Ultima acceptată a depășit de trei ori suma maximă estimată care se putea obține pentru vânzarea acestei piese emblematice.
“Officine Panerai” a fost cunoscută pentru instrumentele sale de precizie inca de la infiintare sa din 1860 de catre Giovanni Panerai, urmand ca la scurt timp dupa acest moment sa furnizeze exemplare multiple fortelor navale regale din Peninsula. In 1993, Panerai a lansat colectie in editie limitata ce evoca modelele istorice ale marcii pregatite pentru civili. Acest eveniment a dus la realizarea a 677 de modele PAM5218-201/a, cunoscute drept si “Pre-Vendome Logo”. Entuziasmul pietei, insa, a fost unul descurajator. Profitul realizat de pe urma acestei initiative antreprenoriale nu a fost cunoscut publicului, insa toata situatia s-a schimbat in anul 1996, cand Sylvester Stallone a purtat un astfel de model in pelicula Daylight. De acolo, Luminor Panerai a devenit o marca internationala cunoscuta si din ce in ce mai dorita.
Exemplarul PAM5218-201/a se prezinta in conditii extraordinar de bune si are, chiar si dupa atat de mult timp, curelele originale cu design sharkskin. Stallone a fost extrem de atras de acest ceas si chiar a spus despre acesta ca “a trecut prin focurile iadului in timpul filmarilor”. A ramas in posesia sa pana astazi si poate ajunge la un doritor in luna decembrie. Se prezinta in forma sa originala, asa cum apare si in film, impreuna cu cutia, alte doua rezerve de curele si surubelnita originala din alama. Bineinteles, include si un mesaj personal din partea lui Sylvester Stallone impreuna cu un suvenir din 1996.
Mulți atribuie afinitatea lui Stallone pentru Panerai drept motivul pentru care marca a reușit să obțină un astfel de succes în ultimele trei decenii. Stallone nu numai că a făcut ca acest ceas să arate bine pe ecran, dar a început o nebunie Panerai în acest proces – cu colegi vedete precum Arnold Schwarzenegger care au dat start trendului. Într-un fel, acest ceas a făcut pentru Panerai ceea ce Paul Newman a făcut Paul Newman Daytona pentru colecția de epocă Rolex. Având în vedere acest lucru, s-ar putea argumenta că ofertantul câștigător al Panerai-ului lui Stallone tocmai a luat afacerea vânzării.
„Am vrut un ceas pe care nimeni nu l-a mai văzut până atunci”, a spus Stallone.
Curajul său de acum mai bine de 20 de ani a oferit acum un rezultat pe măsură.