Ceasuri de Hollywood

Când ești pe val, cu milioane de admiratori și sute de milioane de dolari încasări pe un singur film, cam toată lumea vrea să-ți fie partener, cu atât mai mult cei din lumea luxului, care știu că o simplă apariție în public va fi disecată de media și fani până la cel mai mic detaliu.

Text: Dan Damian/Foto: producători

Actorii sunt poate cele mai adorate persoane publice, puși pe piedestaluri de milioane de fani din zeci de țări, oameni care au mereu o cohortă de paparazzi pe urmele lor și cu probleme serioase de asigurare a intimității. Locurile și modul în care se afișează sunt făcute publice a doua zi, iar hainele pe care le poartă și mașinile pe care le conduc sunt atent analizate de specialiștii în lux și monden. Ați observat că după fiecare gală a premiilor Oscar apar o mulțime de articole dedicate vestimentației alese de vedete, mai multe chiar decât cele dedicate premiilor în sine. În acest caz, orice asociere este tratată cu maximă atenție, pentru că totul va deveni public. Orice eroare este taxată, orice succes aduce beneficii imense de imagine. În timp, acest aspect a evoluat într-o adevărată industrie a parteneriatelor și asocierilor de imagine. Sunt actori ale căror mașini stau în garaj, în timp ce ei primesc sume impresionante pentru a conduce modelele unei anumite mărci, iar conturile li se rotunjesc.

În tot acest peisaj al marketingului, producătorii de ceasuri de lux ocupă o poziție foarte importantă. Nicio vedetă nu apare în costum de gală fără un ceas asortat, de cele mai multe ori oferit pentru a promova respectivul brand. Sigur, sunt și cazuri în care actorul își alege singur ceasul, independent de vreun contract și în mod sigur va apărea a doua zi într-un comunicat de presă prin care producătorul subliniază alegerea. Dar, de cele mai multe ori, ceasurile de la încheietura mâinii vedetelor sunt obiectul unui parteneriat de imagine. Aproape toate brandurile de haute horlogerie au în panoplia ambasadorilor mărcii actori, fie ei deja consacrați sau la început de drum, dar cu expunere substanțială.

Omega-with-Daniel-Craig-by-Greg-Williams-002

Una dintre cele mai logevive serii de filme pentru marele ecran, Agentul 007, îl are de câțiva ani în rolul principal pe Daniel Craig, un actor foarte apreciat, în special pentru acest rol. OMEGA îl cronometrează pe James Bond de 20 de ani pe parcursul a șapte filme. De exemplu, în Skyfall, Daniel Craig a purtat un Seamaster Planet Ocean pe toată durata filmului. Și impactul a fost major, având în vedere că ceasul respectiv a fost vândut la o licitație a casei Christie’s pentru aproape 255.000 de dolari. Bineînțeles că nu lipsesc edițiile speciale dedicate filmului, cu piese deosebite, produse în serii limitate.

Brad Pitt, unul dintre cei mai apreciați actori, care nu a reușit să-și adjudece niciodată un Oscar, a fost în trecut ambasador TAG HEUER, apărând și în câteva reclame cu produsele TAG. În prezent nu are un contract în acest sens, dar a fost văzut purtând la mână un ceas Patek Philippe Nautilus. Probabil este brandul lui preferat, pentru că s-a aflat că a cheltuit aproape 400.000 de dolari pe un Patek Philippe Minute Repeater, pe care i l-a oferit soției sale, nu mai puțin celebra Angelina Jolie.

Interpretul lui Iron Man, Robert Downey jr, a fost surprins purtând câteva modele Jaeger-LeCoultre în timpul campaniei de promovare a ultimelor filme din serie, printre care și un Jaeger-LeCoultre Amvox 3.

DINNER MONTBLANC SIHH 2014

Hugh Jackman, cunoscut mai ales pentru rolul său din Wolverine, este oficial ambasador Girard-Perregaux și se implică activ și în evenimentele de imagine ale brandului. Actorul de origine engleză, dar născut în Australia, se afișează frecvent cu ceasuri Girard-Perregaux, preferatul său fiind, se pare, modelul Vintage 1945. Acesta a cochetat însă și cu produsele Montblanc.

The Great Gatsby este un alt film care a răvășit box-office-ul la momentul lansării, acum doi ani. Actorul principal, Leonardo DiCaprio, a purtat la evenimentul de lansare un TAG HEUER Aquaracer, explicabil prin faptul că actorul este unul dintre cei mai vechi ambasadori ai manufacturii elvețiene. De altfel, numele său a fost folosit pentru o ediție specială a modelului Aquaracer, în trecut, iar recent a dat numele unei ediții a modelului Calibre 16 Automatic Chronograph.

14faa8137ad1fe3b1c8c1d0c95d6dd75

Relația lui DiCaprio cu TAG HEUER este la același nivel cu cea pe care Kevin Spacey o are cu cei de la IWC, relație care s-a derulat și pe parcursul celebrului House of Cards. Jaeger-LeCoultre l-a preferat pe carismaticul Clive Owen, care a și primit mai multe modele ale manufacturii elvețiene.

Jeremy Renner a avut o relație aparte cu IWC în cadrul contractului său pentru filmul The Bourne Legacy, pe toată durata filmului afișându-se cu un ceas IWC Pilot’s Watch, Double Chronograph Edition, iar Ben Affleck a fost în aceeași situație în filmul Argo, unde s-a observat Rolexul Submariner purtat la încheietura mâinii.

Fast&Furious este un alt film cu încasări-record și popularitate foarte mare, iar Dwayne Johnson a fost într-o ascensiune fulminantă în ultimele filme ale seriei. În Fast&Furious 6, atleticul actor a purtat la mână un ceas Panerai Luminor Submersible. Același brand este printre preferințele austriacului care a îmbinat actoria cu politica în Statele Unite, Arnold Schwarzeneger. Și domnul Mission Impossible, Tom Cruise, a apărut la diferite evenimente oficiale cu ceasuri Panerai.

Acestea sunt doar câteva exemple de legături mai mult sau mai puțin oficiale între marii actori de la Hollywood și brandurile de ceasuri. În numărul viitor al revistei TEMPORIS vom aborda și partea feminină a ecuației, unde lucrurile sunt mult mai complexe, ba chiar și cu reclamații în instanță.

Publicat de admin la data de 19 October, 2015 11:31 am
Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.


4 × = 4